Kilábalóban a covid gödörből a szerencsejáték szektor

2022-06-08
A globális szerencsejáték szektor 2021-ben megkezdte a kilábalást a koronavírus világjárvány okozta visszaesésből, melynek következtében közel 100 milliárd dollárt veszített 2020-ban.

 

2020-ban az iparág történelme egyik legkomolyabb bevételkiesését szenvedte el: a 2019. évi 458 milliárd dollárról 2020-ban 364 milliárd dollárra esett ez a mutató. 2021-ben már látni lehetett az alagút végét: 13 százalékos növekedést produkálva 410 milliárd dollár lett a szektor bevétele.

 

A karanténhelyzet sok országban lendületet adott a digitális értékesítési csatornáknak, és a szerencsejáték profitált ebből a viselkedésbeli változásból. A világjárvány előtt az e-játékok a globális szerencsejáték-bevétel 12-13%-át tették ki. Az E-gaming piaci részesedése 2020-ban19%-ra ugrott, a Global Betting and Gaming Consultants által összeállított előzetes adatok szerint 2021-ben pedig meghaladta a 21%-ot.

 
A globális szerencsejáték ipar szektoronként 2020-2021 (milliárd USD)
 
 
A megnövekedett részesedés hátterében több tényező áll. Az online pókert minden bizonnyal segítette a 2020-as karanténhelyzet. A póker szektor élénkülése azonban sok piacon átmeneti volt, a bevételek pedig ismét visszaestek, amikor a lezárások 2020 harmadik negyedévében véget értek.
 
Az Egyesült Államokban a sportfogadás szabályozásának 2018 óta zajló folyamatát jól időzítették, hogy egyes államokban elősegítsék az internetes fogadás elérhetőségét. A fogadási piacokon némileg éreztette hatását a felgyülemlett kereslet, amikor 2020 harmadik negyedévében újraindultak a sportesemények, 2021-ben pedig elhalasztott versenyeket rendeztek.
 
Az állami lottók sok esetben a kiskereskedelmi egységek bezárása ellenére is folytathatták a sorsolást, ami lendületet adott a lottók digitális értékesítésének.
 
Az e-játék növekedése 2021-ben is folytatódott, amikor sok országban további korlátozások vonatkoztak a kiskereskedelmi tevékenységekre. Egyes szabályozók az e-játék iránti kereslet visszaszorítására törekedtek befizetési limitek és reklámkorlátozások bevezetésével.
 
A globális e-szerencsejáték szektor 2020-2021 (milliárd USD)