Az online játékok bővítése hozhatja egyenesbe a Szerencsejáték Zrt.-t

2020-09-02
Hullámzóan alakult eddig idén a Szerencsejáték Zrt. árbevétele, a cég az online játékok bővítésével szeretné teljesíteni, esetleg túlszárnyalni a 2020-as üzleti terv számait.

 

Czepek Gábor vezérigazgató szerint rekordévre készültek, amelyre jó alapot adott, hogy 2020 első negyedévében a tervezettnél 13 százalékkal több pénz folyt be a Szerencsejáték Zrt. kasszájába. Jött azonban a koronavírus-járvány, amely a nemzeti lottótársaságot is érzékenyen érintette, hiszen március közepén leállították a sporteseményeket, így a sportfogadási bevételek jelentősen csökkentek.

 

"Március közepétől volt olyan hét, hogy 40 százalékos visszaesést tapasztaltunk az árbevételünkben", ez különösen a földi hálózatban volt érzékelhető. Erre reagálva egy hálózatvédelmi programot indítottunk el, így júniusban csak kilenc százalékkal volt kevesebb a bevételünk a vártnál, júliusban pedig már többleteredményt tudtunk felmutatni" - foglalta össze az idei történéseket a cég keddi sajtótájékoztatóján a vezérigazgató, aki szerint képesek arra, hogy az év végére meghaladják a tavalyi árbevételüket.

 

Czepek Gábor szerint a járvány kitörésekor három fő elvet tartottak szem előtt. Az első, hogy minél hatékonyabban megóvják a munkatársaik és a játékosaik egészségét, ez úgy érzi, sikerült. A második, hogy a válsághelyzet ellenére sem adták fel az eredeti üzleti céljaikat. Mivel 1700 munkavállalót foglalkoztatnak, és emellett 10 ezer fősre tehető az alvállalkozói szektoruk létszáma, ezért nem engedhették meg, hogy olyan folyamat menjen végbe, amely válsághoz vezet. A harmadik elv pedig az volt, hogy a költségek csökkentése helyett inkább a fejlesztésekre koncentrálnak.

 

A vezérigazgató emlékeztetett rá, hogy első lépésként fogadóik számára bővítették az online játékok lehetőségét, majd döntöttek három új online játék gyors bevezetéséről, valamint a több mint 5000 munkavállaló megtartása érdekében elindítottak egy hálózatvédelmi akciótervet is annak érdekében, hogy ne hulljon szét az értékesítési hálózatuk.

 

"Összesen ötmilliárd forintot invesztáltunk ebbe a programba, de nemcsak odaadtuk ezt a pénzt a partnereinknek, hanem fejlesztéseket is kértünk tőlük cserébe, például az arculati elemekben, a Wifi-hálózatok kiépítésében, vagy a POS-terminálok telepítésében. Ezekkel az ösztönzőkkel sikerült elérnünk őket, és a program eredményességét jelezte, hogy júniusban már olyan számokkal szembesültünk, amelyek a tervben szerepeltek.  

 

Czepek Gábor kitért arra, hogy további ösztönzésként külön bónuszban részesítik azokat az üzleti partnereiket, akik az idei tervhez képest legalább 10 százalékkal nagyobb árbevételt érnek el.

 

A három új játék közül az e-sport fogadás próbaüzeme - mindössze három hónapos fejlesztés után - augusztus 11-én kezdődött el, a hivatalos kampány rajtját pedig szeptember 1-jére időzítették. Az online sorsjegyekkel várhatóan ősz közepén, a virtuális sportjáték fogadással pedig a jövő év elején indul el a cég.  

 

Ezekkel a fejlesztésekkel egyrészt a digitalizáció felé nyitnak, másfelől egy olyan, fiatal réteget tudnak bevonni a játékosok körébe, akiket eddig nehezebben értek el.

 

"Az e-sport villámrajtot vett, heti 400 millió forint árbevételt realizáltunk vele" - tájékoztatott a vezérigazgató, aki szerint ebben az ütemben akár egy éven belül megtérülhet a beruházás, pedig eredetileg 2-2,5 félévet terveztek rá.

 

Horváth Zoltán sportfogadási vezető ismertette, hogy az e-sporton belül  összesen 14 játékkal indultak el, ezek közül 11 hagyományos e-sport játék 81 piaccal, míg a szimulátor típusú bajnokságok esetében három sportág számos piaccal vált fogadhatóvá - egyrészt a Tippmix offline, másfelől a TippmixPro online rendszerében.

 

Az e-sporton belül vannak többjátékos online csatateres játékok - pl. a League of Legends (LOL) és a Dota 2 - , belső nézetű lövöldözős játékok - pl. a rendkívül népszerű  Counter Strike:Global Offensive (CS:GO) és a Rainbow Six Siege - , és valós idejű stratégiai játékok - pl. a Startcraft 2. Bevezették még az e-sport kártyajátékok közül a Hearthstone-t, a szimulátor típusú e-sportok közül pedig a FIFA20-at, az NBA2K-t és az NHL2K-t is. Az e-sport mérkőzések döntő többségéhez live stream is biztosított a TippmixPro oldalán.

 

P. Gy.