Mitől lesz sikeres egy nyerőgépjáték a kaszinókban?

2017-06-21
Miért van az, hogy bizonyos nyerőgépek óriási sikert aratnak, némelyik téma viszont csúfosan megbukik - ennek járt utána a Las Vegas Sun.

 

Az ember azt gondolná, hogy például egy Frank Sinatra témájú nyerőgép óriási sikerre van ítélve Las Vegas-ban. Néha azonban ami jó témának tűnik, egyszerűen mégsem válik be – mondják a szakértők. “Egy Frank Sinatra témájú játék?” – mondja Steve Walther, a Konami Gaming senior igazgatója. „Mi lehetne Vegas-osabb, mint egy Sinatra nyerőgép? És mégis rosszul teljesített. Tényleg szégyen. A zene jó volt, de az emberek egyszerűen nem tudtak azonosulni a játékkal.”

 

Számos oka lehet, ha egy Las Vegas-hoz kötődő híres emberes játék nem jön be – mondja Brooke Dunn, aki volt a Las Vegas Hilton marketing igazgatója, a Reno Hilton nyerőgépes vezetője, valamint a Suffle Master marketinges alelnöke is volt. „Sinatra és Elvis magától értetődőnek tűnt. És Elizabeth Taylor is, de egyszerűen nem működtek.” – mondja.

 

 

Dunn szerint azokban az esetekben, mikor a tényleges játékmenet passzol a témával, a téma sikeres lehet.  Példaként említette a „Sex and the City” („Szex és New York”) játékot, melynek bónuszkörében például ruhákat, cipőket és gyémántokat lehetett vásárolni. A “The Wizard of Oz” (Oz a nagy varázsló) szintén jó példa Dunn szerint. „Az a játék mindig tartogat valami különlegeset, ami visszahozza a játékost – vagy egy repülő majom, vagy épp Glinda, a jó boszorány a bónuszkörben.”

 

Persze nem a “Sex and the City” és a “The Wizard of Oz” az egyedüli sikeres téma. Dunn megemlítette még a „Wheel of Fortuna”-t, ami a valaha volt egyik legsikeresebb játék. És a „The Walking Dead” is úgy tűnik, hogy minden demográfiai határt áttör – ugyanúgy tetszik az idősebb és fiatalabb játékosoknak is – mondja Dunn. „Az ilyen vicces dolgok, és a jó játékmenet miatt jönnek vissza a játékosok. Számomra a játékmenet a legfontosabb, a téma másodlagos.” – mondja Dunn.

 

 

Olaf Vancura, a Mikohn Gaming nyerőgépgyártó (mely végül az IGT tagja lett) játékfejlesztési alelnöke szerint a játékmenet kulcsfontosságú. Ha sikeres akar lenni, a nyerőgépnek szórakozást és a mindennapokból való kiszakadást kell nyújtania a játékosoknak . Ha ezt nem történik meg, szerinte nincs olyan téma, amely megmentené a játékot a bukástól…

 

“Fogni egy brandet, és rátenni egy gépre, csak azért, mert a brand erős, szerintem ez hibás döntés, és az a játék végül nem fog bejönni.” – mondja. „Ennek oka pedig pont a nyerőgép volta. Minden alkalommal, mikor valaki feltesz egy dollárt egy gépre, 10-12 centet elteszünk a játékostól. Ez azt jelenti, hogy minden alkalommal, mikor a játékos pörget, lényegében újra befektet abba a játékba.”

 

Mikor a Shuffle Master-nél dolgozott, Dunn azt mondja, egy-egy téma használatának egyik legfőbb oka az volt, hogy megakadályozza, hogy más vállalatok leutánozzák a játék egyedi tulajdonságát. Mikor a funkciók egy liszenszelt téma engedélyezett képeihez vannak kapcsolva, más nyerőgépgyártók nem tudják használni a képeket a téma, celeb vagy média vállalat tulajdonosának liszensz-szerződése nélkül.

 

A témák használatának egy másik, jóval nyilvánvalóbb oka Dunn szerint az az, hogy játékosokat szerezzenek a játékra. Néhány téma pedig, annak ellenére, hogy világszerte ismert, nem tudja teljesíteni ezt a feladatát. „A “Gone with the Wind” (Elfújta a szél) minden idők legsikeresebb filmje volt, de nem lett belőle jó játék.” – mondja. „A téma nem hozta át a fílinget. A „The Sopranos’ és a „The Godfather” (Keresztapa) is olyan gépek voltak, melyek nem jöttek be.” Dunn más témákat is említett, melyek szintén nem szerepeltek jól – ilyen volt például a Superman, Batman, John Wayne és a Monkees… A szakemberek szerint tehát a téma tulajdonképpen mellékes, a játékosoknak valójában csak a játékmenet számít, mikor egy-egy gép mellett teszik le a voksukat.

Címkék: kaszinó, nyerőgép,