Lopott pénzzel játszott, megbüntették a szolgáltatót

2019-07-10
A Kindred Group beleegyezett, hogy 1,6 millió angol fontot fizet, miután a brit szerencsejáték hatóság vizsgálata megállapította, hogy egyik ügyfele lopott pénzzel játszott.

 

Az UKGC brit szerencsejáték bizottság június közepén bejelentette, hogy a Kindred Platinum Gaming Ltd (PGL) leányvállalata, mely alatt a Unibet is üzemel, beleegyezett, hogy visszaszolgáltat 629 ezer angol fontot egyik ügyfele áldozatának, és 990 ezer font bírságot fizet az UKGC-nek.

 

Az UKGC azután indított vizsgálatot, hogy információt kapott, mely szerint egy meg nem nevezett személy 2 millió fontot lopott, melynek nagy részét több szerencsejáték szolgáltatónál, többek közt a PGL-nél elveszítette. Az UKGC közleménye szerint a PGL ügyfele „nagy befizetéseket” eszközölt játékosi számlájára, és „nagyon rövid idő alatt jelentős veszteséget” szenvedett el.

 

Az ügyfél a játékosi fiók regisztrálását követő két napon belül már VIP ügyfél lett, és nagy volumenű, gyakran frenetikus szerencsejáték-tevékenységet folytatott, amelyet az UKGC szerint a PGL-nek problémás szerencsejáték-viselkedésként kellett volna azonosítania, és ennek megfelelő lépéseket kellett volna tennie.

 

Az UKGC azt is megállapította, hogy a PGL elhanyagolta a szükséges átvilágítás elvégzését ezen ügyfél pénzügyi forrásainak kapcsán. A PGL ugyan benyújtott egy gyanús tevékenységről szóló jelentést az ügyfél tevékenysége miatt, de nem kért azonnal további információkat, és lehetővé tette az ügyfél számára, hogy folytassa a szerencsejátékot.

 

Az UKGC a szolgáltató javára írta, hogy a PGL végül lezárta az ügyfél számláját, és az UKGC vizsgálatának „korai szakaszában” elismerte a hiányosságokat. Az UKGC azt nyilatkozta, hogy nem tartja szükségesnek a PGL engedélyének felülvizsgálatát, miután megállapította, hogy ez egy „elszigetelt eset” volt, és a PGL azóta „egyértelmű javulást” mutatott a gyakorlatában.