Hogyan alakulnak az online szerencsejátékok a közeljövőben?

2017-11-06
Napjainkban jelentős kihívásokkal szembesül az online fogadás piaci szektor, köszönhetően a mobil technológia szupersebességű fejlődésének, és a jelenleg használatos valamint az új szoftverek piacra lépésének.

 

A gyártók piaci részesedésük megtartása, illetve növelése érdekében újabb és újabb vívmányokkal állnak elő – például a játékszoftverekbe integrált VR (virtual reality) technológiával annak érdekében, hogy a kaszinót még közelebb vigyék a játékosokhoz, és az élő kaszinó játékok (”live casino”) még élőbbnek tűnjenek.

 

Ám nemcsak a technológiák csatája folyik, hanem a piaci szereplők maguk is a létükért és minél nagyobb piaci részesedésükért küzdenek, kivásárolnak és egyesülnek, hogy megfeleljenek az új időknek, a játékosok pedig soha nem látott mértékben szelektálhatnak az online kaszinók között, hogy a számukra lehető legkedvezőbb helyen költsék el a pénzüket. 

 

A fiatalok kaszinókba vonzása is új feladatokat ad a vállalkozásoknak. A hagyományos kaszinójátékok, mint például a rulett, nem csábítják a 20-25 éves generációt, a fiatalok körében az eSport és azok az ügyességi játékok a legnépszerűbbek, amelyekben a végeredmény nagymértékben függ a főszereplő egyéni képességeitől. Nem véletlen, hogy napirenden van az eSportok olimpiai játékokba integrálása, és az sem, hogy az online játékfejlesztők is azzal küzdenek, hogy olyan készség-alapú játékokat fejlesszenek ki, amelyek egyrészt kielégítik a fogyasztói igényeket, ezzel egyidőben garantálják az üzleti sikerességet is (house advantage). Sorsolásos játékokat is egyre többen játszanak online, ám ezen a piacon is meg kell küzdeniük a cégeknek azzal a hatalmas választékkal, amit a játékos egy-két kattintással a foteljából is elér bárhol a világon. 

 

Milyen játékok lesznek népszerűek a közeljövőben?

 

Bármilyenek is lesznek, a hagyományos és online játékok összefonódása megállíthatatlannak tűnik. Egy 2014-es kutatás azt mutatta, hogy a fiatal játékosok 51%-a a videopókert és a slot játékokat részesítik előnyben, illetve ezek a játékok azok körében a legnépszerűbbek, akik élvezettel merülnek el az online szerencsejátékokban. A trendnek megfelelve az új készségalapú slotjátékokat 2015-ben Nevadában mutatták be – és ez nemcsak az ilyen típusú játékok debütálása volt, hanem egyben annak is bizonyítéka, hogy abban a kaszinóvilágban, ahol a tradíció nagy úr, van helye az új technológiának és formátumoknak és a kaszinóipar képes a megújulásra és az új kihívásokhoz igazodásra. 

 

Ezen fejlődési irányt mutatja az is, hogy 2017-ben megjelentek azok az újgenerációs készségalapú szerencsejáték gépek, melyeken zombikkal lehet harcolni (az eredeti okostelefonos játék 72 millió letöltést ért el), vagy éppen minél gyorsabban kell betűkből szavakat formálni, esetleg tortához az összetevőket előkészíteni. Ezekben a játékokban a tétek tól-ig tartományban adottak, a nyeremény azonban a játékos ügyességétől függ. Arról, hogy ezek a játékok mennyire sikeresek a játékosok körében, még nincsenek adatok.

 

Az alkalmazkodás másik útja a hibrid játékok elterjedése – a Turn an Burn craps például olyan játék, amelyet azok is szívesen játszanak, akiknek a kocka túl bonyolult, illetve ott is legális, ahol nem lehet kockajátékot játszani kaszinóban (pl. Kalifornia). Az ilyen hibrid játékok nem biztos, hogy nagy pénzt jelentenek a kaszinóknak, azonban olyanokat is játékra ösztönöznek, akik eddig nem érdeklődtek az alapjáték iránt, netalán túl komplikáltnak találták annak a szabályait.

 

A földi kaszinók esetében lehetséges válasz még a kaszinóipar teljes átalakulása, azaz a szórakoztatás és a rekreáció irányába való elmozdulás – a játékosok ugyanis már többre vágynak, mint a játéktermek hangulatára, így egyes vélemények szerint a jövő a nagy szállodakomplexumoké, ahol a kaszinók mellett színház- és mozitermek, éttermek, bárok, élményfürdők, plázák, valamint kulturális, turisztikai és nem utolsó sorban családbarát programok is fogadják az oda látogatókat.

 

Az online kaszinók tulajdonosai sem ülhetnek ölbe tett kézzel, annak ellenére, hogy egyes előrejelzések szerint 2020-ra 66 milliárd dollár bevétele lesz az iparágnak. A játékokhoz használt eszközök (mobilok, stb.) és az általuk biztosított lehetőségek folyamatosan fejlődnek, így a hibrid játékok online is terjednek (pl. blackjack és rulett variációk) és a VR szemüvegek is új lehetőséget jelentenek a fejlesztők számára (pl. Oculus Rift). És nemcsak a fejlesztőknek, hanem a fiatalabb generációknak is, akiket éppen ezek az újdonságok csábítanak be a szerencsejátékok világába.