Az esport szektor kilátásai

2022-03-30
Szép lassan bekerült a főáramba ez a korábban perifériára szorult műfaj

 

Az online szerencsejáték szektor folyamatosan fejlődik - ez nyilvánvaló az elmúlt néhány évben tapasztalt új trendeken keresztül. A COVID-19 világjárvány nemigen csökkentette a szerencsejátékok iránti érdeklődést, sőt lehetővé tette az online piac növekedését és bővülését. Ennek egyik élvezője az esport fogadási szektor. De vajon hogyan teljesít a növekedés és az érték tekintetében – teszi fel a kérdést a Casino City Times?

 

Az esport-fogadás története

 

Az esportra történő fogadás többé-kevésbé ugyanaz, mint a hagyományos sportfogadás. A fő különbség az, hogy a fogadást a videojáték-versenyek eredményére teszik, nem pedig olyan hagyományos sportágakra, mint a futball vagy a tenisz. Egy esport verseny két vagy több videojátékos (gamer) között zajlik. A mérkőzés lejátszható egy arénában, a szurkolók előtt, vagy az interneten keresztül streamelhető a nézők számára. 

 

A kompetitív videojátékok első megjelenését 1971-ben jegyezték fel a Stanford Egyetemen. A szóban forgó játékot Spacewarnak hívták, és nagyon távol állt a mai high-tech játékoktól. Az évek során az esport iránti érdeklődés körülbelül olyan ütemben nőtt, ahogy az új technológia érdekesebbé tette a játékokat. Ahogy egyre több rajongó gyűlt össze, elkezdtek fogadásokat kötni a meccsek kimenetelére. 

 

Az esport rajongók és fogadni vágyók növekvő száma miatt egyértelmű volt, hogy megoldást kell találni az illegális fogadásokra. Számos esport fogadási oldal jött létre, és idővel a hagyományos fogadási oldalak is beépítették platformjukba az esport fogadási lehetőségeket, így legális fogadási módokat hoztak létre az esport rajongók számára.

 

Mit mond a statisztika?

 

Néhány évig az esport folyamatos növekedést mutatott, de 2020-ban a dolgok túlpörögtek. Mivel a sportarénák elcsendesedtek a koronavírus világjárvány miatt, eljött az esport pillanata. Mivel nem voltak hagyományos sportok, a fogadóknak más lehetőségeket kellett keresniük, és az esport jelenthette a kiutat a fogadóirodáknak.

 

A The Global esports Betting Market (2021-2027) jelentése szerint az esport fogadási szektor éves szinten 13,7%-os CAGR-növekedést vár. Ez azt jelenti, hogy a következő hat évben eléri a 2,1 milliárd dollárt.

 

A legnépszerűbb játék a fogadási piaci részesedés 45%-ával a League of Legends, és a legtöbb fogadó 18-25 év közötti férfi. A régiók tekintetében Európa áll az élen, mögötte Ázsia következik, bár a kettő között elenyésző a különbség.

 

Összességében, beleértve az olyan kiegészítő szolgáltatókat, mint például a szponzorok, hirdetők, és streaming szolgáltatások, az ágazat jó úton halad afelé, hogy 2025-re túllépje a 13 milliárd dollárt. Ez azt mutatja, hogy az esport nagyon is itt van, és sikeresen bekerült a mainstreambe.

 
Címkék: fogadás,