A Fortuna dominálná az európai szerencsejáték piacot

2017-11-29
Célkitűzése szerint három éven belül a Fortuna Entertainment Group (FEG) legalább öt nagy közép- és kelet-európai szerencsejáték piacát uralná.

 

A FEG nemrégiben közzétett pénzügyi jelentése szerint 2017 első kilenc hónapjában 69,1%-kal 1,3 milliárd euróra nőtt a vállalat forgalma. A Fortuna jelenleg a Cseh Köztársaság, Szlovákia, Lengyelország, Románia, Horvátország és Spanyolország piacain van jelen. 

A vállalat közleménye szerint a bevétel növekedése elsősorban az online üzletágnak köszönhető. A cég februárban indította be online szolgáltatását a Cseh Köztársaságban, ahol most kezd éleződni a verseny az online fogadási piacon, ahogy a The Stars Grup BetStars brandje is liszenszet kapott.

A Fortuna kombinált bevétele az idei első kilenc hónap folyamán 185,3 millió euróra rúgott, ami 54,1%-os növekedést jelent az előző évhez képest - mindez úgy, hogy az idei év elején meglehetősen hátrányosan alakultak a sportesemények eredményei a fogadóirodák számára.

Az idei évi akvizíciók földrajzilag kicsit átalakították a vállalat bevételi profilját - a cseh piac 44%-os részesedése 33%-ra csökkent, a szlováké pedig kilenc százalékponttal 22%-ra. A lengyel piac részesedése a Fortuna összbevételéből ellenben nőtt, méghozzá 25%-ra, nagyrészt annak köszönhetően, hogy a lengyel kormány domain blokkolással lépett fel az engedély nélküli szolgáltatók oldalai ellen.

A vállalat bevétele az előző évihez képest 78%-kal 28,3 millió euróra nőtt, és ez akár 105,6% és 31,6 millió euró is lehetett volna, ha nincsenek az akvizíciókkal járó egyszeri költségek. 

A kétszámjegyű növekedés ellenére a FEG összes nettó profitja 18%-kal, 7,9 millió euróra csökkent. Hozzá kell tenni, ha nem lettek volna az akvizíciós költségek, a profit 59,5%-os növekedéssel 14,4 millió euróra ugrott volna.

A jövőre nézve a cég azt reméli, hogy az új román üzletág lehetővé teszi majd, hogy a vállalat fogadási forgalma 1,9 milliárd euróra, bevétele pedig 80-95%-kal növekedjen.

A Fortuna célul tűzte ki, hogy az évtized végére a jelenlegi öt szolgáltatási területén piacvezetőnek számítson, és legalább még egy további közép- kelet-európai piacra belépjen. A vállalat közleménye szerint jelenleg Romániában ők az elsőszámú szolgáltatók, a többi négy piacon pedig második helyen állnak.