31 milliót kell visszafizetnie a Betfair-nek egy függő játékosnak

2018-12-27
A Betfair Australasia online fogadási tőzsde vissza kell, hogy fizessen egy szerencsejáték függőnek 150 ezer ausztrál dollárt, akinek a beteges viselkedését a szolgáltató nem ismerte fel.

 

A Northern Territory Racing Commission (NTRC) november 2-i döntése értelmében a Betfair Pty Ltd "nem tartotta be" a 2016-ban megjelent Felelős Online Szerencsejáték Gyakorlati Kódexében foglaltakat, mivel nem ismerte fel ügyfele riasztásra okot adó viselkedését.

 

A meg nem nevezett ügyfél február 23-án nyújtott be keresetet a Betfair ellen, mert nem teljesítette pár nappal korábbi 150 ezer dolláros kifizetési kérésének visszavonását. Az ügyfél nem sokkal a kérelem előtt veszített el másik 170 ezer dollárt, és később azt állította, hogy akkoriban „elkeseredett idegállapotban” volt. Az elkeseredettség valóban egyértelműen látszott – a játékos több mint 86 ezer dollárt tett fel 23 perc alatt, miután eszközölt még két befizetést összesen 35 ezer dollár értékben, és csupán 47 percbe telt, hogy nagy részét elverje.

 

A Betfair végül eleget tett az ügyfél kérésének, törölte a 145 ezer dolláros kifizetési kérelmet, a játékos tovább játszott, és végül még aznap elverte a teljes összeget. Az ügyfél azt állítja, hogy a Betfair-nek fel kellett volna ismernie a nyilvánvaló szerencsejátékfüggő viselkedést, és vissza kellett volna utasítania a törlési kérelmet.

 

A Betfair azzal védekezett, hogy a játékos korábbi fogadási tevékenysége során “nem volt jele a függőségnek”. Az ügyfél 2014-ben hat hónapra élt az önkizárás lehetőségével, 2016-ban pedig további egy havi felfüggesztést kért, de a Betfair elmondása szerint az ügyfél sosem tájékoztatta őket a döntései okáról. 

 

A Betfair továbbá azt állítja, hogy ugyan általában nem tesz eleget a pénzkiutalási kérelemre vonatkozó törlési óhajoknak, de egy ilyen kérés még nem feltétlenül jelent függő viselkedést.

 

Az NTRC, mely az ausztrál online szerencsejáték szolgáltatók liszenszeit biztosítja, megállapította, hogy az ügyfél négy hívást is kezdeményezett a törlési kérelem ügyében, és az első három alkalommal azt a választ kapta, hogy az nem lehetséges.

 

Az ügyfél negyedik hívása során aztán egy Betfair manager beleegyezett, hogy „egyszeri alkalommal” eleget tesz a kérésnek, de nem tudja garantálni, hogy a pénz négy órán belül megjelenik az ügyfél játékosi számláján, arra az időre, mikor az ügyfél újabb fogadásokat akart tenni különböző eseményekre. 

 

Egy hónappal az eset előtt az ügyfél kétszer telefonált a Betfair-hez - egyik alkalommal akkor, mikor a vállalat visszautasította egy 40 ezer dolláros kifizetési kérelmének törlését a „felelős szerencsejáték szabályokra” hivatkozva. A másik telefonhívás alkalmával az ügyfél a VIP státuszáról érdeklődött, de azt mondták, hogy nem jogosult rá, a korábbi önkizárási kérelme miatt.

 

A hívások alkalmával a Betfair egyszer sem javasolta a játékosnak, hogy vegye fel a kapcsolatot függő játékosokat segítő szakemberrel.

 

Az NTRC szerint annak is figyelmeztető jelnek kellett volna lennie a Betfair számára, hogy drasztikusan megnőttek a befizetések az ügyfél játékosi számlájára. Az ügyfél összesen 22 ezer ausztrál dollárt fizetett be 2016-ban, 47 ezret 2017-ben, aztán 2018 első két hónapjában 380 ezret.

 

Az NTRC végül úgy döntött, hogy a Betfair nem teljesítette a jogszabályban előírt kötelezettségeit, és ez azt jelenti, hogy az ügyfél azon fogadásai, melyeket a pénzkiutalási kérelem törlését követtek, jogszerűtlenek. Azon kívül, hogy a Betfair-nek vissza kell fizetnie a 150 ezer dollárt, 13.175 dollár bírságot is kiszabtak rá, és a bíró azt is kihangsúlyozta, hogy 18 hónap alatt ez a harmadik eset, hogy a vállalat megsértette a liszensz feltételeit.