
Az amerikai közösségi kaszinókban elsősorban már mobil készülékről játszanak, és az Unibet anyavállalata is arról számolt be, hogy bevételeinek 73%-a már a mobil csatornáról származik.
A SuperData Research közelmúltban kiadott elemzése szerint az amerikai közösségi kaszinójátékosok 85 százaléka már valamilyen mobil készülékről játszik, és csupán 49 százalékuk használ asztali számítógépet. Ez utóbbi aránya soha nem volt még ilyen alacsony. Sőt! A játékosok 27 százaléka csak és kizárólag mobil eszközt használ, ugyanakkor csupán 6 százalék ragaszkodik kizárólag a PC-hez (2016-ban ez az arány még 15% volt).
A SuperData úgy találta azonban, hogy a PC használók sokkal elkötelezettebbek – ők átlagosan 69 percig játszanak egyszerre, és havi 79,45 dollárt költenek. Az átlagos mobilos játékos ugyanakkor 57 percet játszik, és havonta csak 39,87 dollárt költ.
A vizsgálat azt is kimutatta, hogy a közösségi kaszinózás sok játékos számára gyakran csak másodlagos tevékenység: 78% tévé vagy streamelt videó nézése közben játszik. A közösségi kaszinók játékosai az USA-ban elsősorban nők, ők adják mind a mobilos, mind az asztali játékosok elsöprő többségét (73 illetve 72%).
Az Unibetnél is dominál a mobil
Az Unibet anyavállalata, a Kindred Group most nyilvánosságra hozott, első negyedéves adatai szerint a csoport bevételének már 73%-át adja a mobilos csatorna.
Az április végén közzétett évközi beszámoló szerint a stockholmi tőzsdén jegyzett Kindred 153,2 millió fontos rekord bevételre tett szert a március 31-ig tartó első negyedévben – ez negyedével több, mint tavaly ugyanilyenkor. A profit ugyanakkor csupán 6,3%-kal emelkedett (30,2 millió font), az adózás előtti eredmény pedig közel ötödével csökkent (18,2 millió font). A profit csökkenése a jelentősen megnövekedett adóknak és marketing költségeknek köszönhető elsősorban.
Pozitívum, hogy az aktív ügyfelek aránya 22 százalékkal, 1,23 millióra nőtt, mely rekord a cég történetében, és minden vertikál növekedést mutatott az egy évvel korábbi állapothoz képest. A sportfogadás bevétele 23%-kal 66,4 millió fontra, a kaszinóé 26%-kal 77,4 millió fontra, a pókeré 16%-kal 3,7 millió fontra, az egyéb játékoké pedig 50%-kal 5,7 millió fontra nőtt – ez utóbbi valószínűleg a Stan James online brandjének a Kinderd bingó platformjába olvasztásának köszönhető.
Az élő fogadás forgalomból való részesedése közel négy százalékponttal, valamivel 60% alá csökkent, a bevételből való aránya ellenben 1,5 százalékponttal 53,7 százalékra nőtt.
A mobil megszilárdította pozícióját, mint a Kindred brand elsőszámú hajtómotorja – a mobilos nyereség 53%-kal nőtt az előző évihez képest, és már az első negyedéves összbevétel 73%-át teszi ki.
A Parlament előtt a szerencsejáték törvény módosítása
Megkapta az engedélyt az első kaszinó Japánban
157 milliárd dollárt veszítettek az amerikai szerencsejátékosok 2022-ben


