
Napjainkban épp a mobil online szerencsejáték forradalom kellős közepén vagyunk, és a piac még tovább növekszik.
A Research and Markets által készített tanulmány szerint a globális mobil szerencsejáték piac bevétele – az olyan tényezőknek köszönhetően, mint az élő sportfogadás és a közösségi kaszinójáték – várhatóan 43,08 százalékkal fog nőni a 2014-től 2019-ig tartó időszakban. Maga a globális mobil szerencsejáték piac az előrejelzések szerint ugyanezen időszak alatt mintegy 18,36 százalékkal fog bővülni.
Az okostelefonok térhódítása megállíthatatlan az utóbbi pár évben. Egy, az Egyesült Királyságban nemrég készült felmérés szerint több embernek van már okostelefonja, mint ahánynak angol wc-je! Ez egyben azt is jelenti, hogy egy óriási, kiaknázatlan piac áll a szerencsejáték cégek előtt. (És – remélhetőleg – az angol wc-ket gyártó cégek előtt is.)
A mobil fogadás különösen erős a brit piacon, ahol az okostelefon penetráció már jóval 60% felett van, és a sportfogadás kulturálisan sokkal elfogadottabb időtöltésnek számít, mint más országokban. A Deloitte mobiltelefonokkal kapcsolatos felmérése szerint 10 brit fiatalból (18-36 éves korig) több mint 8-nak van okostelefonja, és közel felének tabletje.
Azonban még az olyan fejlett piacon is, mint az Egyesült Királyságé, a mobil fogadás még mindig csak a megtett fogadások körülbelül egyharmadát teszi ki. A játékosok elsöprő hányada még mindig jobban szereti egy földi fogadóirodában megtenni a tétjeit.
Ez jól mutatja az okostelefon piacban rejlő növekedési potenciált, és megmagyarázza, hogy miért integrálják egyre inkább a mobil fogadást a szolgáltatók a fogadóirodai élménybe. A mobil értékes eszköz a szolgáltatók számára az ügyfelek bevonzására és megtartására – nem véletlen, hogy 2015-ben erőteljesen növekedett a mobil és a földi szerencsejáték közötti, úgynevezett cross-marketing.
A mobil technológia villámgyors fejlődése ugyanakkor azt is jelenti, hogy most már kevesebb kapcsolódási probléma mellett, jobb játékokat lehet játszani. A 4G kapcsolat folyamatos terjedésének köszönhetően a mobil szerencsejáték is egyre kényelmesebbé válik.
A kaszinójátékok az új technológiának köszönhetően olyan néprétegek számára is elérhetőek, akik sosem térnének be egy földi kaszinóba, az online kaszinók pedig különösen népszerűek a nők körében. A Research and Markets szerint azon brit nők több mint 60 százaléka, akik részt vettek már valamilyen szerencsejátékban, úgy nyilatkozott, hogy jobban szereti az online szerencsejátékot, mint a hagyományost.
2015-ben minden korábbinál több kaszinó appot töltöttek le a játékosok – főképp a közösségi mobil szerencsejátéknak köszönhetően. A közösségi kaszinók pozitív hatással vannak a tradicionális online kaszinókra, mivel a szerencsejáték vállalatok minden szektor számára fejlesztenek játékokat, és a közösségi fejlesztések némelyike a hagyományos online kaszinójátékokba is beszivárog.
A közösségi játékok fejlesztői folyamatosan új módokat keresnek arra, hogy még elkötelezettebbé tegyék ügyfeleiket, és ebben a törekvésben a szórakoztatás és az innováció kulcsfontosságú tényező. A „közösségi” szempontok adoptálásával az online kaszinók, különösen a nyerőgép játékokat kínáló oldalak, kezdik felfedezni a közösségi kaszinók azon izgalmas új technikai fejlesztéseit, melyek növelik a felhasználói élményt.
Végeredményben tehát a mobil szerencsejáték forradalmat inkább „cross-platform forradalomnak” kellene nevezni, hiszen a szolgáltatókban is egyre inkább tudatosul, hogy a jövő lényegében a multi-platform megoldásoké.
A legnagyobb kihívás most az, hogy olyan dinamikus felhasználói élményt teremtsenek, mely minden eszközön „átjön”, legyen az mobil, tablet vagy asztali számítógép.
A Parlament előtt a szerencsejáték törvény módosítása
Megkapta az engedélyt az első kaszinó Japánban
157 milliárd dollárt veszítettek az amerikai szerencsejátékosok 2022-ben


