Végre a Ladbrokes-nak is sikerült az ausztrál partraszállás

2013-09-06
A brit fogadóiroda 13 millió fontért felvásárolta a bookmaker.com.au-t, és új sportfogadó portált indított Ausztráliában.

 

A Ladbrokes legfőbb európai riválisai – a William Hill, a Paddy Power és az Unibet - korábban hasonló módszerrel férkőztek be az ausztrál piacra: az akvizíciót választották, és nem vesződtek a liszenszigényléssel, mint ahogyan azt a Bet365 és a Betfred tette.

 

A Ladbrokes azonban évek óta hiába próbálkozott azzal, hogy megvesse a lábát a kenguruk földjén. 2011-ben a Sportingbet (melyet aztán idén 424 millió fontért felvásárolt a William Hill) elhalászta előle a Centerbet-et, majd a múlt hónapban a Tom Waterhouse is a legnagyobb riválisáé, a William Hill-é lett.

 

A bookmaker.com.au nemrég, 2012 februárjában indult, a júniusig tartó tavalyi pénzügyi évben nagyságrendileg 400 millió ausztrál dolláros forgalmat bonyolított. Csekély EBITDA csökkenést (adózás és amortizáció előtti eredmény / árbevétel) könyvelhetett el, de ennek ellenére a vállalat reményei szerint 2014-ben már némi profitot is fog generálni a Ladbrokes Australia. 

 

Késői piacralépőként a bookmaker.com.au-nak jelenleg elhanyagolható piaci részesedése van a kiélezett ausztrál sportfogadói piacon, melyet a földi monopólium, a Tabcorp vezet 22 százalékkal. Második legnagyobb részesedése a William Hill tulajdonában lévő Sportingbet-nek (21%) van, a piac harmadik legnagyobb szereplője pedig a Paddy Power a Sportsbet-tel és IASBet-tel (20%).

 

A Ladbrokes.com.au marketing kampányát az ausztrálok népszerű, 65 napos lóversenyfesztiváljára időzítik, melynek a november 5-i Melbourne Cup lesz a fénypontja.