Tudnivalók a F1 nyitány előtt

2014-03-11
Már csak hármat kell aludni, és felbőgnek a V6-os turbómotorok az első 2014-es nagydíj helyszínén, Ausztráliában. Lássuk, mik a legfőbb tudnivalók a szezon első versenyével kapcsolatban!

 

Noha idén rengeteg minden változik, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azon szokásán nem változtatott, hogy a futamot megelőzően kijelöli a hétvége során használható DRS-zónákat. Az Albert Park pályáján a tavalyi évhez hasonlóan idén is két ilyen szakasz lesz. Az első aktiválási pontja az 1-es kanyar előtt 762 méterre található, míg a másodiké a 3-as kanyar előtt 510 méterre. A két zónához ezúttal is csak egyetlen érzékelési pont tartozik, melyet a 14-es kanyar előtt 13 méterrel jelöltek ki – az egy rivális mögött haladó versenyzőknek a pálya ezen részén kell tehát egy másodpercen belül kerülniük ellenfelükhöz képest, hogy később a nyitható hátsó szárny segítségével támadni, előzni tudják őt.

 

A hétvége során a versenyzők a Pirelli fehér jelölésű közepes, valamint a sárga csíkkal ellátott lágy gumikeveréket használhatják majd. Az idei szabályoknak megfelelően változik az időmérő edzések menete. A mezőny minden tagja egy extra szett lágyabb gumit fog kapni, melyet a Q3-ba bejutók legjobb tíznek az időmérő utolsó szakaszában kell majd felhasználnia, míg a többiek félretehetik azt a versenyre. A Q1 idén egyébként két perccel rövidül (18 perces lesz), míg a Q3 két perccel hosszabb ideig tart majd.

 

A melbourne-i hétvégén ismét egy korábbi versenyző is segíti majd a versenybírák munkáját. Ezen pozíciót ezúttal az olasz Emanuele Pirro tölti be. Az ötszörös Le Mans-i győztes korábban három éven át versenyzett a Forma–1-ben, 1989 és 1991 között, előbb a Benetton, majd a Scuderia Italia színeiben. Legnagyobb sikereit a sportautózásban érte el, a Le Mans-i 24 órás viadal ötszöri megnyerése mellett diadalmaskodott a Daytona 24 órás, valamint a Sebrigi 12 órás viadalon is. Pirro először a 2010-es Abu-dzabi Nagydíjon ült a bírói székbe.

 

A hétvége hivatalos programja a csütörtökön helyi idő szerint 15 órakor, magyar idő szerint hajnali 5 órakor kezdődő sajtótájékoztatókkal veszi kezdetét. Az időeltolódás 10 óra, így a pénteki 1. szabadedzést magyar idő szerint 2:30 perctől, a 2. szabadedzést 6:30-kor kezdik, míg szombaton a 3. gyakorlás 4:00-kor, az időmérő, valamint a vasárnapi verseny pedig egyaránt 7 órakor rajtol.

 

Forrás: telesport.hu

Címkék: autóverseny, forma1,