Törölniük kell játékosi adatbázisaikat a holland liszenszet igénylőknek

2020-06-03
Azoknak az online szerencsejáték szolgáltatóknak, akik a holland szabályozott online szerencsejáték piacon szeretnének engedélyt szerezni, törölniük kell a piac liberalizációja előtt megszerzett ügyfél-adatbázisaikat.

 

Május elején Sander Dekker, a holland igazságügyi és a biztonságért felelős miniszter válaszolt a jogalkotóknak az új online szerencsejáték jogszabály végső tervezetével kapcsolatos kérdéseikre.

 

Dekker többek közt arról tájékoztatott, hogy a kormány úgy véli, hogy a COVID-19 világjárványnak nem kellene késleltetnie a távszerencsejátékról szóló törvény 2021. január 1-i tervezett hatálybalépését, és minden új online engedéllyel rendelkező szolgáltató egységesen 2021. július 1-én indulhat. Dekker azonban elismerte hogy "némi késés lehetősége ... nem zárható ki teljesen".

 

Néhány kevésbé pozitív válasz azokra a nagyméretű holland ügyféladatbázisokra vonatkozott, amelyeket a nemzetközi engedéllyel rendelkező szolgáltatók az évek során építettek fel, mialatt helyi engedély nélkül szolgáltattak a piacon. Dekker szerint ez egyértelmű előnyt biztosít ezeknek az szolgáltatóknak azokkal szemben, akiknek eddig nem volt módjuk saját adatbázis építésére.

 

Dekker közölte, hogy a Kannspelautoriteit (KSA) szerencsejáték-szabályozó hatóság a liszensz kiadásakor megtiltja a szolgáltatóknak a liberalizáció előtti adatbázisok használatát.

 

Nem teljesen világos, hogy ez a szabály miként lesz alkalmazva a földi monopóliummal rendelkező Holland Casino esetében, mely szintén indulni kíván az online szektorban is. A Holland Casino-nak ott lesz nyitásból a hollandi földi kaszinók teljes ügyfélállománya, és valószínűleg teljes mértékben új online termékeit is ajánlani szándékozik majd ezeknek az ügyfeleknek.

 

Svédországban az állami tulajdonú fogadási monopóliumot, a Svenska Spel-t arra kényszerítették, hogy a liberalizált online piac 2019. januárjában történő elindítását megelőzően külön online és földi egységekre ossza szét működését, miután a nemzetközi szolgáltatók panaszt nyújtottak be, hogy az állami szolgáltató ügyfél-adatbázisa tisztességtelen előnyt biztosít számára.

 

Dekker utalt arra, hogy a Holland Casino-nak is a semmiről kell indulnia, amikor azt mondta, hogy „minden új, a holland online szerencsejáték piacra belépőnek az új szabályoknak megfelelően kell fel építenie holland ügyfélkörét”.