Növekvőben a közösségi és mobil szerencsejáték

2012-11-26
Az Egyesült Királyság és Németország jelenleg az online szerencsejáték, különösen a közösségi kaszinó játékok legnagyobb piaca. A Socialnomics felmérése szerint az online kaszinójátékokra áldozott idő közel 20 százaléka már mind az Egyesült Királyságban, mind Németországban a közösségi hálókon zajlik.

 

De nem csak a közösségi platformok jelentik az egyetlen hajtómotort az online szerencsejátékok számára. Egyre növekvő számban választják a játékosok az online szerencsejáték oldalak mobiltelefonra optimalizált verzióit. Ez a trend Németországban a legerősebb, itt az előrejelzések szerint a mobilos szerencsejáték bevétele 2015-ig megduplázódik.

 

Világszerte jelenleg naponta körülbelül 81 millió ember vesz részt valamilyen közösségi játékban. Az Egyesült Királyságban a Socialnomics felmérése szerint a közösségi játékban résztvevők 60 százaléka legalább naponta egyszer játszik valamelyik közösségi hálón.

 

A közösségi játékok piaca még fejlődőben van, így a következő pár évben az előrejelzések szerint a növekedés az gyors lesz. A Transparency Market Research piackutató cég szerint 2015-re az ideihez képest 44 százalékkal fog nőni a közösségi játékban résztvevők száma.

 

Az egyik legnépszerűbb közösségi piactér nem meglepő módon a Facebook. Itt havonta egy milliárd órát játszanak a játékosok, és most, hogy a felhasználók száma meghaladta az 1 milliárdot, várhatóan még tovább fog növekedni a játékkal eltöltött órák száma.

 

Egyébként úgy általában az online szerencsejáték piaca is növekvőben van. 2010 és 2011 között 32 százalékkal több játékos ült az online kaszinók virtuális asztalaihoz, és az Egyesült Királyságban a teljes brit internetes piac 15 százaléka nyitott már valahol online szerencsejáték számlát. 

Az okostelefonok és a Facebook egyre inkább elterjedtek, és ez a két tényező együtt nagy lökést adhat annak, hogy a közösségi szerencsejáték még nagyobb szeletet hasítson ki a globális szerencsejáték bevételből - a Morgan Stanley szerint ez 2015-re, 47 százalékos növekedéssel, eléri a 2,5 milliárd dollárt (a jelenlegi 1,7 milliárd dollárról).

 

Címkék: online játék,