Kiszúrt a Google a szerencsejáték vállalatokkal (is)

2014-02-11
Egy digitális marketinggel foglalkozó ügynökség hozta nyilvánosságra a napokban, hogy a Google keresőmotor algoritmusának két kulcsfontosságú frissítése meglehetősen hátrányosan érintette számos szerencsejáték vállalat online láthatóságát.

 

A Stickyeyes ügynökség legfrissebb, online szerencsejátékokkal foglalkozó anyaga szerint azok a brandek, melyek 2012-ben még a legláthatóbban közt szerepeltek, „jelentős mértékben veszítettek organikus láthatóságuktól” a Google-nél, miután a keresőóriás a múlt évben komoly változtatásokat eszközölt az algoritmusaiban.

 

A Panda és Pingvin névvel illetett frissítések célja az volt, hogy hátrányos helyzetbe hozza azokat a márkákat, melyek a Google szerint agresszív vagy természetellenes linkstratégiát folytatnak. A Stickyeyes tanulmánya szerint a frissítések több szerencsejáték céget is érintettek.

 

A 888 Holding az egyik ilyen szenvedő alany, ami a kaszinószektor egyik legláthatóbb brandje volt, most pedig egyetlen hónap alatt a 17. helyre csúszott vissza. Még rosszabbul járt a gambling.com, mely az ötödik helyről két hónap leforgása alatt még a top 100-ból is kicsúszott. 

 

A 888 organikus sorrendje a Google-nél

 

A 300 szerencsejáték szolgáltató vizsgálata alapján készült jelentésből arra is fény derült, hogy az Egyesült Királyság online szerencsejáték szektorában a vásárlói költés 2013-ban elérte a 2,5 milliárd fontot. Továbbra is a William Hill a piacvezető, a cég online nettó bevétele 18 százalékkal nőtt az év első félévében, de a Paddy Power, a Ladbrokes és a Bwin is jelentős növekedést ért el ezen a piacon.

 

Az online sportfogadási szektor növekedése az Egyesült Királyságban (2009-2013)

 

A sportfogadás kulcsszó online keresési forgalma 18 százalékkal, a kaszinóé 15 százalékkal emelkedett az előző évihez viszonyítva. A keresésekben bekövetkezett növekedés az online sportfogadás online reklámjának növekedését is jelentette, ennek mértéke a 2009. évi 4,6 millió fontról 2012-ben 10,8 millióra emelkedett. 

“Összességében az Egyesült Királyság online szerencsejáték piaca tehát erősödik, de a Google Panda és Pingvin frissítései kétségkívül katasztrofális következményekkel járt az iparág legnagyobb brandjei számára.” – jelentette ki Phil McGuin, a Stickyeyes vezető elemzője. 

 

A tíz legláthatóbb kaszinó kulcsszó organikus kattintási részesedése Svédországban

(2013. január – 2013. december)

 

A tíz legláthatóbb kaszinó kulcsszó organikus kattintási részesedése Spanyolországban

(2013. január – 2013. december)

 

 

A tíz legláthatóbb kaszinó kulcsszó organikus kattintási részesedése Olaszországban

(2013. január – 2013. december)