Jobban szeretik a csak online működő fogadóirodákat

2015-09-01
Egy, az Egyesült Királyságban végzett friss közvélemény-kutatás szerint a csak online létező fogadóirodáknak jobb a márka megítélése, mint azoké a riválisaiké, akik mind online, mind földi irodákban kínálják szolgáltatásaikat.

  

A YouGov brit online piackutató cég által a napokban publikált új BrandIndex 10 angliai székhelyű fogadóirodát rangsorol az általuk keltett kedvező vagy kedvezőtlen benyomás szempontjából. A felmérés, melyben az online kaszinó- és lottómárkákkal nem foglalkoztak, azt találta, hogy mind a tíz fogadóiroda brandje negatív megítélést váltott ki a válaszadók körében. 

 

A felmérésben szereplő 10 márka közül az öt legkevesebb pontot kapott mind olyan vállalat volt, melynek online és földi irodája is van, míg a csak online létező fogadóirodák mindannyian az első ötben végeztek. A YouGov CEO-ja, Stephan Shakespeare szerint az iparág által keltett benyomás összességében valamelyest javult a legutóbbi felmérés óta, de a közvélemény általános negativitásán „még mindig van mit javítani”.

 

Az irodák közül a Ladbrokes kapta a legrosszabb pontszámot (-19,1), valamivel jobb a megítélése a Paddy Powernek (-17,7), a William Hill-nek (-17,3) és Betfrednek (-17,2) és a Ladbrokes által felvásárolt Coralnak (-15). A felmérésben szereplő csak online fogadóirodák közül a BetVictor kelti az emberekben a legkevésbé negatív benyomást (-3,7), utána következik a SkyBet (-7,7), a Betfair (-12,3), a Bet365 (-12,6) és a 888 Holdings (-13.2).

 

 

A YouGov felmérése megerősítette azt is, hogy az online fogadásban továbbra is leginkább a fiatal férfiak vesznek részt. A 24-35 év közötti férfiak körében a legvalószínűbb az online fogadás, ezt a csoportot a 35-44 közötti férfiak, majd a 45-54 közötti férfiak és a 18-24 éves férfiak követik.

 

Az életkor előrehaladtával a kor jelentősége meghaladja a nem kérdését: az 55 év feletti férfiak kevésbé valószínű, hogy online fogadnak, mint a 25-34 vagy 18-24 év közötti nők. A felmérés szerint az online szerencsejátékra az 55 év feletti nők a legkevésbé vevők.

 

A YouGov szerint a földi fogadóirodákban időt múlató őszülő nyugdíjasokról szóló közhely még nem teljesen elavult, hiszen az idősebb férfiak jelenléte „továbbra is életbevágó a főutcákon egyre szaporodó fogadóirodák túléléséhez”. 

 

Egy másik szerencsejáték szektorbeli piackutató, a GBGC is közzétett egy érdekes kimutatást a napokban, mégpedig a legnagyobb bevételű online szerencsejáték vállalatokról. A táblázatban *-gal megjelölt sorok az adott cégek küszöbön álló összeolvadását követő tiszta játékbevételét mutatja:

 

 Vállalat

Tiszta játékbevétel (m GBP)

1 Bet365 1284,2
* Paddy-Betfair 832,2
* 888-Bwin 770,0
2 PokerStars 687,1
* GVC-Bwin 653,6
3 William Hill 649,3
* Ladbrokes-Coral 523,0
4 Bwin.Party 478,0
5 Paddy Power 438,6
6 Betfair 393,6
7 Unibet 312,0
8 888Holdings 292,1
9 Ladbrokes 288,3
10 Betsson 251,6
11 Coral 234,7
12 SkyBet 183,0
13 GVC Holdings 175,6