
A biztonsági autós fázis után állórajttal folytatódnak a megmérettetések, a csapatok öt helyett négy erőforrást használhatnak el egy évben, szigorodnak a szélcsatorna-használatra vonatozó előírások - a Motorsport Világtanács (WMSC) több szabálymódosítási javaslatot is elfogadott.
Münchenben ülésezett a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa, a gyűlésen pedig több a technikai és a sportszabályzatot érintő változtatás is elfogadásra került. A legfontosabb talán a biztonsági autós fázis utáni újraindítással kapcsolatos, 2015-ben ugyanis már nem gördülő, hanem állórajttal folytatódnak a megmérettetések, igaz több esetben is a hagyományos megoldást alkalmazzák majd az FIA versenybírái. Abban az esetben például, ha a biztonsági autó kevesebb, mint két körrel a start/az újraindulás után, avagy öt körrel a leintés előtt lép pályára továbbra is gördülőrajttal folytatódik a verseny.
2015-ben tovább szigorodnak az erőforrásokra vonatkozó szabályok, egy versenyző ugyanis a jelenlegi öt helyett csak négy hajtóegységet használhat majd el, igaz ez a módosítás csak abban az esetben lép életbe, ha kevesebb, mint 20 futamot rendeznek a következő szezonban (ha több lesz, marad az 5 elhasználó motoregység). Abban az esetben, ha egy pilóta autójában a teljes egységet kicserélik, 2015-ben a balszerencsés versenyzőnek nem a bokszutcából, hanem a rajtrács végéről kell indulnia.
Jövőre a csapatok mindössze heti 65 órát tölthetnek el a szélcsatornában (most 80 óra engedélyezett), egy nap azonban kétszer is igénybe vehetik azt (jelenleg ezt egyszer tehetik meg csupán). 2015-ben az alakulatok mindössze egy szélcsatornát használhatnak egy évadban, a CDF használata pedig az eddig engedélyezett 30 teraflopról 25-re csökken.
Ami a teszteket illeti; jövőre is négy szezon előtti gyakorlás lesz (ezek mindegyike Európában), év közben azonban csak két alkalommal léphetnek pályára az istállók (összesen tehát négy tesztnapot kapnak a nyolc helyett), két napot azonban a fiatal pilóták rendelkezésére kell bocsájtani. 2016-ban a szezon előtt kétszer négy napig tesztelhetnek.
Szigorodnak a parc fermé-szabályok is, jövőre ugyanis már a harmadik szabadedzés után sem szabad "hozzányúlni" a versenygépekhez (ez a tiltás napjainkban az időmérő után lép életbe). A gumimelegítők betiltását ismét leszavazták; illetve a felvetést újratárgyalják, ha a jövőben nagyobb méretű gumiabroncsok kerülnek bevezetésre (a szabályokon az említett gyűlés után csak úgy változtathatnak, ha a módosításra minden alakulat igennel szavaz). A pénteki "kijárási tilalom" időtartama 2015-ben hatról hét órára, 2016-ban pedig hétről nyolc órára nő.
Számos ponton változott a technikai szabályzat is. Az orrkúpokat például sokkal biztonságosabbá és "esztétikusabbá" teszik, miután a 2014-es évadban rengeteg kritikát kaptak a furcsábbnál furcsább megoldások, melyek több versenyző szerint a biztonságot sem növelték. Egy módosítás értelmében a féktárcsáknak ugyanolyan sebességgel kell pörögniük, mint a kerekeknek, a kettős-kerékrögzítő használata pedig mindenki számára kötelező lesz. A csúszó-lemezeknek titániumból kell készülniük.
Forrás: Telesport / FIA
Magyar Nagydíj - Ricciardo győzött a Hungaroringen
Magyar Nagydíj - Rosberg az élről, Hamilton hátulról rajtol
Magyar Nagydíj - Hamilton a második szabadedzést is megnyerte


