Hamilton nyert Malajziában, Rosberg és Vettel a dobogón

2014-03-30
A szezon második versenye is fölényes Mercedes-sikerrel zárult, ezúttal Lewis Hamiltonnal az élen. A brit mellett Rosberg és Vettel állhatott dobogóra, Alonso negyedik lett, Ricciardo ezúttal is peches volt.

 

Lewis Hamilton domináns győzelmet aratott a 2014-es Maláj Nagydíjon, megelőzve csapattársát, Nico Rosberget. A gyári Mercedes-csapat imigyen kettős győzelmet ünnepelhetett Szepangban, az Ezüst Nyilak első kettős sikerét 1955 óta. A dobogó harmadik fokára Sebastian Vettel állhatott fel.

 

Rekkenő hőség, és napsütés fogadta a mezőnyt a délutáni rajtnál, ahol Rosberg már az első kanyarig zajló sprintversenyben megelőzte a második helyről induló Vettelt. Mögöttük a másik Red Bullal Daniel Ricciardo lerajtolta Fernando Alonso Ferrariját, sőt néhány körig még Vettel előtt is autózott, mielőtt a négyszeres bajnok visszaelőzte őt a célegyenes végén. Alonsóra visszatérve, a spanyol a force indiás Nico Hülkenberggel szemben is teret vesztett a második kör elején, ám néhány kanyarral később sikerrel visszavette az ötödik pozíciót.

 

Mögöttük a McLaren újonca Kevin Magnussen és Kimi Räikkönen Ferrarija között már nem volt ilyen tiszta a verseny: ők ketten összeértek a második kör első kanyarjában, minek következtében megsérült a McLaren első szárnya, Räikkönen pedig defektes jobb hátsó gumival iszkolhatott a boxba, ami gyakorlatilag véget vetett a versenyének. A finn csak a 12. lett.

 

Nem sokkal később Jenson Button a másik McLarenben átvette a hetedik helyet Magnussentől, majd miután lecsillapodtak a kedélyek a mezőny a Hamilton, Rosberg, Vettel, Ricciardo, Alonso, Hülkenberg, Button, Magnussen és a felzárkózó Massa-Bottas páros sorrendjében folytatódott tovább.

 

Az első kerékcserék sorát alig 11 kör elteltével a McLaren dánja nyitotta, akinek a kiállása alatt kicserélték a sérült vezetőszárnyát is. Az újonc balszerencséjére alig egy körrel ezután a bírák öt másodperces stop and go-büntetéssel sújtották őt, amelyet az új szabályok értelmében a kiállások következő köre alatt letölthetett a menetrendszerű boxlátogatásának ideje alatt.

 

Fernando Alonso is korán kiállt, hogy elévágjon Ricciardónak, ám a red bullosnak egy hajszálla, de sikerült visszaérkeznie a Ferrari elé egy körrel később. Vettel hasonlóan kevéssel őrizte csak meg a harmadik pozíciót a rákövetkező körben.

 

Az első kiállások alatt a két Williams megelőzte az őket egészen addig feltartó Magnussent.

 

A helyzet nem változott a kerékcserék második köréig, amelyet követően ugyan Vettelnek sikerült DRS-távolságba kerülnie Rosberghez képest, de nem sokkal később megint – és immár véglegesen – lemaradt, miközben Hamilton továbbra is biztos előnnyel vezette a futamot. Nico Hülkenberg egészen sokáig halasztotta a szerelők másodszori meglátogatását és rövidesen kiderült, hogy a Force Indiánál kétcserés stratégiára vállalkoztak.

 

A kiállások harmadik hullámához és a verseny végéhez közeledve ismét felgyorsultak az események. Kezdődött mindez azzal, hogy Daniel Ricciardót a harmadik kerékcseréjét követően laza bal első kerékkel engedték útjára – az ausztrál kénytelen volt megállni, megvárni, amíg visszatolják a fél boxutcán keresztül (a hátramenet használata tilos), rögzítik a kereket, és csak utána eredhetett a többiek után. Ha mindez nem lett volna elég, a kiállás közben megsérült az első szárnyának rögzítőpontja az orr alatt, és az elem részleges leválása miatt alig pár kör múlva ismét a szerelők vehették kezelésbe a Red Bullt. Ezzel még mindig nem volt vége, mert a nem biztonságos korábbi kerékcsere miatt még meg is büntették az ausztrált, aki néhány körrel a leintés előtt aztán feladta az értelmetlennek tűnő további körözést.

 

A pályán eközben parázs csaták voltak kibontakozóban, ahogy a három kiállással operáló Alonso az új gumijain öt körrel a vége előtt utolérte és egy remek párbajt követően megelőzte Hülkenberget a negyedik helyért. Massa pár fordulóval korábban hasonlóan szép jelenetet mutatott be Buttonnel a hatodik pozícióért, ám a williamses kudarcot vallott. Nem úgy a verseny végén, amikor használtabb gumikon verte vissza a csapattárs Valtteri Bottas támadásait – a csapat egyértelmű utasításainak ellenére.

 

Lewis Hamilton végül bő tíz másodperces előnnyel nyerte a Maláj Nagydíjat, a kettős győzelemmel pedig a Mercedes eddig két futamból kettőt nyerve, mindkét világbajnokságot vezetve, a lehető legjobb formában érkezik az alig egy hét múlva, a bahreini éjszakában rendezendő harmadik világbajnoki futam helyszínére.

 

A Maláj Nagydíj végeredménye:

1. Lewis Hamilton (Mercedes) 1.40:25,974 mp

2. Nico Rosberg (Mercedes) +17,313 mp

3. Sebastian Vettel (Red Bull-Renault) +24,534 mp

4. Fernando Alonso (Ferrari) +35,992 mp

5. Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes) +47,199 mp

6. Jenson Button (McLaren-Mercedes) +1:23,691 mp

7. Felipe Massa (Williams-Mercedes) +1:25,076 mp

8. Valtteri Bottas (Williams-Mercedes) +1:25,537 mp

9. Kevin Magnussen (McLaren-Mercedes) +1 kör

10. Danyiil Kvjat (Toro Rosso-Renault) +1 kör

11. Romain Grosjean (Lotus-Renault) +1 kör

12. Kimi Räikkönen (Ferrari) +1 kör

13. Kobajasi Kamui (Caterham-Renault) +1 kör

14. Marcus Ericsson (Caterham-Renault) +2 kör

15. Max Chilton (Marussia-Ferrari) +2 kör

Kiesett:

Daniel Ricciardo (Red Bull-Renault) 49. kör

Esteban Gutiérrez (Sauber-Ferrari) 35. kör

Adrian Sutil (Sauber-Ferrari) 32. kör

Jean-Éric Vergne (Toro Rosso-Renault) 18. kör

Jules Bianchi (Marussia-Ferrari) 8. kör

Pastor Maldonado (Lotus-Renault) 7. kör

Sergio Pérez (Force India-Mercedes) nem indult

 

Forrás: MTI

Címkék: autóverseny, forma1,