Fernando Alonso, a száguldó cirkusz piros orrú bohóca

2018-03-23
Tényleg nehéz eldönteni, hogy Fernando Alonso csak magát csapja be, vagy minket is. A kétszeres világbajnok nyilatkozataiban rendre pozitív, miközben a valóság az, hogy a McLaren rosszabb, mint tavaly volt, és már akkor sem volt jó.

Az előző évek szenvedése után rosszabb nem jöhet! Vagy mégis?

A McLaren csapata az előző években rendre a Honda motorokat okolta a gyengébb teljesítmény miatt, de idén egyelőre a Renault sem válik be. A barcelonai teszteken az MCL33 teljesítette a legrövidebb távot. Ha igazak a hírek, hatszor döglött be valamelyik McLaren-Renault a tesztek során.

Ezt követően azt nyilatkozták, hogy nincs itt gáz, azért vannak a tesztek, hogy a hibák előjöjjenek. -Ez tény. Aztán arról volt szó, hogy a wokingi csapat keményen dolgozik a hibák kijavításán. Ez vélhetően így is történt, sőt történik, de jött az új idény első szabadedzése, a McLaren pedig megint hozta a formáját. Ezúttal kipufogó-problémák miatt teljesített kevesebb kört a tervezettnél mindkét autó. Korábban a túlmelegedésről, a nem megfelelő hűtésről cikkeztek, most pedig kipufogó-problémák miatt álltak sokat a boxban az autók. Bár annyira nem értünk hozzá, ezek a dolgok valószínűleg szorosan összefüggnek.

Egyébként amikor ment a McLaren, akkor viszonylag jól ment. Alonso a 8. helyen, Vandoorne a 10. helyen végzett a szabadedzéseken. Viszont Fernando 16-, csapattársa csak 15 kört futott (első szabadedzés), ami elég kevéske. Még az utolsó két helyen záró két Sauber is 28-28 kört teljesített, de Ocon és Stroll például 30-at futott.

Szóval amikor az MCL33 épp megy, akkor nagyjából a középmezőny kategória. A 2. szabadedzést is magunk mögött tudhatjuk, itt már mindkét McLaren-Renault autó hiba nélkül ment, de a teljesített köröket azért itt sem vitte túlzásba az Alonso-Vandoorne páros.

Hiba nélküli 58 kör Melbourne-ben?

  • 2015 - Alonso egy korábban elszenvedett tesztbaleset miatt kihagyta a futamot
  • 2016 - 16 kör után egy versenybaleset miatt feladta a versenyt
  • 2017 - Majdnem sikerült teljesíteni a versenytávot, de az 50. körben egy elektronikai hiba miatt Alonso ebben az idényben sem látta a kockás zászlót a pályán...
  • 2018 - ???

Bedöglik-e Alonso alatt a McLaren-Renault?

Melbourne-ben Fernando Alonso nem igazán szerencsés. A 2015-ös futamon rajthoz sem tudott állni, 2016-ban és 2017-ben pedig nem tudta befejezni a versenyt. Erre idén is van sansz, függetlenül attól, hogy mit nyilatkozik a McLaren, és mit Alonso. Az MCL33 58 kört még egyhuzamban nem igazán teljesített. Az pedig, hogy a szabadedzéseken megszakításokkal 15-16 kör megy, az még nem jelenti azt, hogy majd a verseny alatt megy 58 is.

Bízzunk a McLarenben? Mi semmiképp!

Az unibetnél a szabadedzések után már lehet fogadni, hogy ki fejezi be a versenyt, és ki nem. Nos, az talán az eddigiek után nem véletlen, hogy a két McLaren-Renault pilótára kapunk a legkisebb szorzót, hogy nem megy végig. Itt, ennél a fogadási opciónál mindegy, hogy versenybaleset miatt áll ki valaki, a kocsi adja meg magát, csak az számít, hogy végigmegy-e.

Az unibetnél a magyar fordítás elég 'fura' lett, de a lényeg talán érthető:

Fernando esetében 2.15-ös szorzóval fogadhatunk rá, hogy nem megy végig. Csapattársára, Vandoornra az odds 2.12. Akár mindkét pilóta kiesésére fogadhatunk, így,  ha netán mindketten kiesnek, akkor nagy a boldogság, miközben a McLarennél szomorkodnak. Ha csak egyikőjük adja fel, akkor is nyerünk egy picike pénzt, de semmiképp sem veszítünk. Persze olyan forgatókönyv is létezik, hogy mindkét MCL33 végigmegy, de az elmúlt évek, és az elmúlt hetek történései után ez kb. csoda lenne.

Ráadásul a napokban írtak róla sok helyen, hogy idén már 3 DRS zóna lesz Melbourne-ben, ez elvileg még több előzést jelent, ami viszont még több rizikót is magával hoz.

Címkék: sportfogadás, tipp,