Ez az 5 tényező befolyásolja 2020-ig az online szerencsejáték piacot

2016-10-17
A Technavio a globális online szerencsejáték piacról készített új tanulmányában azt vizsgálja, hogy melyek azok a legfontosabb trendek, melyek meghatározzák a szektort a 2016-tól 2020-ig tartó időszakban.

 

Ujjwal Doshi, a Technavio vezető elemzője szerint „A globális online szerencsejáték piac várhatóan évente több mint 9%-kel fog nőni az adott időszakban, amint világszerte több mint 85 országban legalizálják az online szerencsejátékokat.

Az online fogadás és online kaszinó együtt az online szerencsejátékokból származó bevétel 70%-át generálja. Az online szerencsejáték óriási siker, mert a játékok széles skáláját kínálja, kényelmes körülmények között, mindenféle helyszínnel kapcsolatos megkötés nélkül. Bevétel szempontjából Kína, Nagy-Britannia, az USA, Németország, Franciaország és Olaszország számít a piac kulcsszereplőjének.”

A globális online szerencsejáték piac értéke 2020-ra várhatóan meghaladja a 60 milliárd dollárt.

A Technavio szerint az elkövetkező években alábbi öt tényező fogja leginkább meghatározni a szektort:

 

Egyre több női játékos

 

2015-ben a női játékososok már jelentős mértékben járultak hozzá az online szerencsejáték piac bevételéhez: az USA-ban 40%, az Egyesült Királyságban 49% az arányuk. A tanulmányok szerint a nők jobban szeretnek egymagukban játszani, saját elektronikus kütyüjüket használva, ahol a férfi játékosok vizslató szemeitől rejtve, biztonságosan játszhatnak. 

2015-ben a 35 év alatti nők sokkal aktívabbak voltak az online szerencsejátékok terén, mint az a fölöttiek. Több online kaszinó készült kimondottan nők számára, például a Maria Casino, vagy a Cameo Casino, ami az első, kifejezetten nők számára fejlesztett online kaszinó volt, és melynek a szlogenje „nők által a nőknek készítve”. A kaszinó egyébiránt nem lett túl sikeres, két év után be is zárta virtuális kapuit. A piac azóta azonban alakult, és a trendek azt mutatják, hogy az elkövetkező pár évben egyre több nő vesz részt az online játékokban. 

 

Hitel- és debit kártyák egyre szélesebb körű terjedése

 

Az online szerencsejáték piac számára a különböző országokban jelenlévő jogi problémák okozzák a legnagyobb kihívást. Van több olyan ország, ahol a földi kaszinókat engedélyezik a turizmus elősegítése miatt, az online szerencsejátékokkal kapcsolatban azonban elképesztő mértékben szigorúak. Ilyen például Dél-Korea, Japán, Portugália és Norvégia. Az online szerencsejátékot azonban nem lehet teljes mértékben elzárni a játékosok elől, hiszen proxy szervereken keresztül el tudják érni a blokkolt weboldalakat is, és nemzetközi hitel- illetve debit kártyákkal könnyedén játszhatnak.

 

Változó játékszokások

 

Az elmúlt években jelentősen változott az online szerencsejátékosok viselkedése. A szerencsejáték appok és a közösségi szerencsejáték egyre növekvő népszerűsége azok a fő tényezők, melyek várhatóan jelentősen hozzájárulnak a piac bővüléséhez az elkövetkezendő években. 

A fejlesztők kihasználják az internet egyre növekvő terjedését, valamint a mobil készülékek fejlődését, és egyre innovatívabb, közösségi élményt nyújtó szerencsejátékokat fejlesztenek. Egyre nő a közösségi szerencsejátékokban résztvevők száma, mivel az „egy baráttal való versenyzés” mindig motiváló. A közösségi játékok további térnyerésének hívószavai a „játékokon keresztüli kapcsolattartás”, „a felhasználóbarát játékélmény” és a „játék-bajnokságok”.

A közösségi játékok F2P (free-to-play / ingyenesen játszható) modelljeinek egyre növekvő elfogadása szintén bővíteni fogja a piacot a vizsgált időszakban. Ez a modell közvetlenül nem termel bevételt, mivel a játékban való részvételért nem kell fizetni. Ehelyett azokból a virtuális javakból származik a bevétel, melyet a játékosok azért vesznek meg, hogy újabb funkciókat kaphassanak a játék során, vagy előnyt szerezhessenek a vetélytársakkal szemben.

 

Alternatív fizetőeszközök használata

 

Az online szerencsejáték lehetővé teszi a játékosok számára a virtuális fizetőeszközök használatát, mely csökkenti a készpénz használatával járó olyan kockázatokat, melyek a hagyományos szerencsejáték esetén fennállhatnak. A valódi pénzes és a virtuális fizetőeszközökkel való tranzakciók már ma is jelen vannak a piacon. A nyeremények kifizetése történhet a játékon belüli virtuális pénznemben, melyet az ügyfelek a játékokban is felhasználhatnak, illetve valódi pénzre is válthatnak. 

 

Változó marketing stratégiák

 

Jelenleg a direkt mail a legáltalánosabban használt marketing technika, melyet a potenciális játékosok elérésére használnak. A fejlesztők azonban egyre inkább a mobil appokból küldhető értesítéseket használják ilyen célra. A legnagyobb kihívást most az jelenti, hogy az appokon és a közösségi médiában személyre szabott üzenetekkel érjék el az ügyfeleket. A mobilfelhasználók legnagyobb része olyan fiatal, akik rutinosan ugorják át a hirdetéseket, azért a marketingeseknek olyan tartalmat kell kitalálniuk, melyek informatívak és szórakoztatóak.