Évente 16 milliárdot juttat a baráti médiához a Szerencsejáték Zrt

2018-07-16
A Szerencsejáték Zrt. költi el minden 15. magyar reklámforintot, és ennek elsősorban Andy Vajna TV2-je örülhet - írja a G7.hu

 

A G7.hu kiemeli, hogy az állami szerencsemonopólium árbevételéhez képest most többet költ reklámra, mint korábban: míg tavaly a nettó 147 milliárd forintos nyereség 11 százaléka ment hirdetésre, 2010-ben még csak a 73 milliárd nettó 9 százaléka (6,6 milliárd forint). Ezzel együtt a cég részesedése is nagyon megnőtt a magyar reklámpiacon: amíg ugyanis 2010-ben még csak minden 26.,2017-ben már minden 15. reklámforintot a Szerencsejáték Zrt költött el a magyar médiapiacon.

 

Eközben az is látszik, hogy a cég nem piaci alapon hirdetett: 2010-hez képest a Szerencsejáték Zrt. tíz legnagyobb médiapartnere között csak a TV2 maradt meg 2017-re, és amíg 2013-ban még a Simicska-érdekeltségek vitték a hirdetési bevétel felét, 2017-ben a top 10-be csak a Blikk fért be nem állami vagy kormányközeli médiumként. Különösen látványos, hogy amíg a TV2 csoporthoz került tavaly az összes hirdetés 78 százaléka a TV-s piacon, az RTL-csoportnál  gyakorlatilag nem hirdet a cég, miközben 2010-ben még 7 százalék körül alakult az arányuk. A G7 becslése szerint évi 4,2 milliárd forintot költhet a Szerencsejáték Zrt a tv2-nél, ami a csatorna hirdetési bevételének nagyjából 44 százaléka.

 

A hirdetésre költött irdatlan összeg azért is elgondolkoztató, mert – a sokak megélhetését veszélyeztető nyerőgépek betiltása után – a Szerencsejáték Zrt.-nek elvileg szerepet kellene játszania a játékszenvedély elleni harcban - hívja fel a figyelmet a G7.

A kampány mindenesetre sikeresnek tűnik, hiszen sportfogadások és a kaparós sorsjegyek nagymértékű felfuttatásával 2010 és 2017 között 2,6-szorosára nőtt a cég árbevétele. 

 

A lap kérdésére a Szerencsejáték Zrt. elismerte, hogy “a lottótársaság sikeres marketingkommunikációs tevékenysége is nagymértékben hozzájárult” a bevételek növekedéséhez. Azt írták ugyanakkor, hogy egyik játék sem tartozik a játékfüggőség szempontjából veszélyesnek minősülő kategóriába, mivel a cég “társadalmi felelőssége tudatában” nagy hangsúlyt fektet a játékszenvedély megelőzésére és kezelésére, a termékeiket egy szoftverrel tesztelik bevezetés előtt.