Érthetetlen titkolózás az integrált kommunikációs kampány pályázata körül

2012-03-06
Egy komplex, integrált kommunikációs kampányra írt ki pályázatot a közelmúltban a Szerencsejáték Zrt. azzal a céllal, hogy a fiatalabb korosztály számára is vonzóbbá tegye a számsorsjátékokat. A jelentkezési határidő lejártával érdeklődtünk a pályázat népszerűsége iránt, ám a lottótársaságnál meglepetésre falakba ütköztünk.


A fiatal, 18-35 éves korosztály többségének számára számsorsjátékot játszani konzervatív szórakozási forma, mert ehhez el kell sétálni a legközelebbi lottózóig. Éppen ezért nem is vonzóak jelenleg nekik ezek a játékok. Pedig már Magyarországon is lehet sms-ben, online, vagy akár okostelefonon keresztül  is lottózni, csakhogy erről kevés fiatal tud, ezért aztán nem is igazán választják ezeket a játékformákat.


2011-es gyorsértékelőjében a Szerencsejáték Zrt. sem tagadta, hogy „az Ötöslottó, illetve a többi lottójáték iránti kereslet már évek óta csökkenő tendenciát mutat”, bár egy-egy nagyobb halmozódás időnként megtöri ezt a trendet. Azt már mi tesszük hozzá, hogy a visszaesés egyik oka, hogy elöregedik a számsorsjátékok, különösen a lottók célközönsége. Az idősek elhalálozásával folyamatosan csökken a rendszeresen lottózók száma, s a forgalomkiesést bizony leginkább a fiatal generáció bevonásával, „aktivizálásával” lehetne ellensúlyozni. Ezért is írta ki a közelmúltban az integrált kommunikációs kampányra vonatkozó pályázatát a társaság. A kampány célja, hogy a fiatalok számára népszerű kommunikációs csatornákon, trendi grafikai megoldásokkal vonzóbbá tegyék a lottójátékokat.


Egyetértünk abban, hogy bizony jócskán lenne mit bepótolni ezen a területen, hiszen a hazai számsorsjáték-forgalomnak ma meglehetősen csekély hányadát teszik ki az sms-ben, az interneten, vagy okostelefonon megtett játékok, s ez az arány jelentősen elmarad a nyugat-európai országokban tapasztaltaktól. Ezt a megállapításunkat szerettük volna konkrét forgalmi arányszámokkal is alátámasztani, ám e-mailen elküldött kérdéseinket mintha el sem olvasták volna a társaság kommunikációs osztályán…


Ugyancsak érdeklődtünk aziránt is, hogy a határidő lejártáig összesen hány kommunikációs cég; magyar, vagy külföldi; kis-, közepes- vagy nagyvállalkozás küldte be pályázati anyagát, de arra hivatkozva, hogy a pályázat értékelése még tart, erre sem kaptunk választ. Amikor még egyszer rákérdeztünk arra, vajon mi titkolnivaló van a jelentkezők számában, azt a választ kaptunk, hogy „társaságunk jelenleg is vizsgálja, hogy az Ön által kért adat (a pályázatok számával kapcsolatban) információvédelmi szempontból kiadható-e”.

Egyúttal még egy kis türelmet kértek tőlünk, de mivel az említett „vizsgálódás” lassan már egy hete tart, úgy döntöttünk, nem várunk tovább. 


A történtek alapján kénytelenek vagyunk azt feltételezni, hogy csekély lehetett az érdeklődés a pályázat iránt. Ellenkező esetben ugyanis alig van információértéke annak, hogy hányan pályáztak. 

(Szerkesztőségünk arra lesz különösképp kíváncsi, hogy vajon ki fogja nyerni a pályázatot.)