Egyre több sportmezen tűnnek fel a szerencsecégek logói

2016-05-02
A Repucom piackutató cég által készített új tanulmány adatai szerint egy év alatt 180 százalékkal nőtt a fogadóirodák által az európai futballba befektetett szponzorációs díjak összege.

 

A tanulmányból kiderül, hogy a tavalyi 15 millió euró után az idei szezonban a fogadóirodák és szerencsejáték cégek 42 millió eurót költöttek mez-szponzorációra. Ezzel a fogadási szektor a hatodik legnagyobb mez-szponzorrá lépett elő, úgy, hogy a 2014/15-ös idényben még csak a 11. helyet foglalta el. (A legtöbbet befektető öt szektor: utazás és turizmus (€199 millió), autóipar (€135 millió), bank/pénzügyek/biztosítás (€121 millió), telekommunikáció (€58 millió), szerencsejáték (€42 millió)).

A legtöbbet befektető szektorok

 

A tanulmányban az angol Premier League, a német Bundesliga, a spanyol Primera Division, az olasz Serie A, a holland Eredivisie és a francia Ligue 1 adatai szerepelnek. A teljes mez-szponzoráció közel 13 százalékkal, 830 millió euróra nőtt egy év alatt. Az angol Premier League-be ömlik ezen összeg 40 százaléka - a brit csapatok egy év alatt 35 százalékos növekedést tudhattak magukénak (€244 millióról €330 millióra).

 

 

Jon Stainer, a Repucom ügyvezetője szerint, ha a jelenlegi növekedési ütem megmarad, a hat legnagyobb liga közösen több mint 1 milliárd eurót szedhet be évente mez-szponzorációból. 

„A fogadóirodák növekvő jelenléte mindenképp figyelmet érdemel, különösen, hogy az olyan piacok, mint Németország és Hollandia mérsékelték a fogadóirodákkal kapcsolatos szigort. Azt látjuk, hogy a szektor kezd visszatérni oda, ahol 2011-ben tartott. Az olyan cégek, mint a Betway, a bet-at-home, a Dafabet és a Mansion biztosították, hogy a szerencsejáték szektor a 11. legnagyobb befektetőből mára a hatodikká lépjen elő az európai mez-szponzoráció területén.” – jelentette ki Stainer.

 

A külföldi befektetések továbbra is kulcstényezők ezen az egyre növekvő piacon – jelenleg a teljes mez-szponzori pénzek 62 százaléka külföldről áramlik az egyes libákba (a tavalyi évben ez az arány 59% volt). A legtöbb külföldi befektetőt a spanyol Primera Divisionban találhatjuk, itt a szponzori pénzek 87 százaléka jön külföldről a klubokhoz, ezt követi az angol Premier League (82%), majd a francia Ligue 1 (60%).

 

Az Egyesült Arab Emirátusok fekteti be továbbra is a legtöbb pénzt a hat nagy ligába – összesen 163 millió eurót költött mez-szponzorációra a 2015/16-os szezonban, ami 9 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A képzeletbeli dobogó második fokán Németország áll (136 millió euró), harmadik pedig az USA (87 millió euró) – főleg az autóiparnak köszönhetően.  

 
A legtöbbet befektető országok