Dél-Koreában már a Facebookon sem lehet játszani

2014-09-12
A dél-koreai hatóság úgy döntött, hogy blokkolja a Facebookos játékokat, így felhasználók a továbbiakban nem játszhatnak sem a Candy Crush Sagával, sem a Farmville-lel, sem pedig a Zynge Texas Hold’em Pokerrel…

 

A dél-koreai hatóságok a „közösségi szerencsejáték ipar” szétzúzására irányuló akció részeként betiltottak minden Facebook játékot. Augusztus 26-tól először csak a Facebookos játékszolgáltatók felé zajló pénzügyi tranzakciókat blokkolták, azóta azonban már maguk a játékok is elérhetetlenné váltak a közösségi portál dél-koreai felhasználói számára.

 

Azoknak a szolgáltatóknak, akik ismét be akarnak lépni a dél-koreai piacra, jelentkezniük kell az ország szerencsejáték hatóságánál, ahol megvizsgálják és értékelik az általuk kínált játékokat. A hatóság ígérete szerint a jelentkezési díj befizetését követő 15 napon belül minden kérelmet kivizsgálnak.

 

A lépésre a 2013-ban elfogadott szerencsejáték törvény ad lehetőséget, mely értelmében egy kilenctagú bizottság bírálja el és osztályozza a játékokat, melyeket négy kategóriába sorolhatnak attól függően, hogy milyen életkorú játékosok játszhatnak velük (12+, 15+, „Csak felnőttek számára”, „Bárki számára). Az online szerencsejáték egyébként tilos Dél-Koreában, így még kérdéses, hogy milyen kategóriába sorolják majd a közösségi kaszinójátékokat, ha jelentkezik ilyen szolgáltató az engedélyért. 

 

A sors iróniája, hogy a dél-koreai kulturális és esélyegyenlőségi minisztérium épp nemrégiben könnyítette meg a 16 éven aluli gyerekek számára, hogy éjfél után online játékokat játszhassanak. Egy 2010-es jogszabály a 16 éven felüliek számára éjfél és hajnal 6 között tette lehetővé az online játékok használatát, azonban a jogszabályt felülvizsgálták, miután számos szülő tett panaszt amiatt, hogy az állam kiveszi a kezükből a választási lehetőséget. A minisztérium vezetőjének elmondása szerint a döntés reményeik szerint lehetővé teszi majd, hogy „a családok meghozzák a saját döntéseiket és szabályaikat, és ez majd jobban összetartja őket.”

 

A közösségi hálózatok növelik az online szerencsejáték piacot

 

Egy közelmúltban végzett felmérés egyébként azt mutatja, hogy szignifikánsan növekszik azoknak a száma, akik a közösségi hálózatoknak köszönhetően vesznek részt az online szerencsejátékokban. Havonta világszerte körülbelül 200 milliónyian játszanak valamilyen online közösségi játékot, és ez a szám várhatóan megduplázódik a következő években. A közösségi játékpiac már most is hatalmas méretű, 2019-ig pedig várhatóan eléri a 17,4 milliárdos értéket, mely 16,1 százalékos növekedést jelentene a 2013-as szinthez képest. 

A Facebookon naponta több mint 11 millióan játszanak. Az egyik legnépszerűbb közösségi játéktípus, a kaszinójáték az utóbbi években 1,8 millió dolláros szektorrá hízott.

A statisztikák azt mutatják, hogy a közösségi játékok legnagyobb rajongótábora a 19-25 éves korosztályból kerül ki, és a játékosok 54 százaléka nő. A legnagyobb piacnak pedig az Egyesült Királyság és Ázsia számít.