Az Alibabától jöhet a következő pókerboom

2016-03-09
Az Alibaba Group ázsiai kereskedelmi óriás, és az Oceans Sports & Entertainment is beállt az internetes csapatpóker mögé.

 

Nem mindennapi hírt tettek közzé a minap a globális, de elsősorban a kínai pókerpiacot illetően. A világ egyik legnagyobb online kereskedelmi vállalata az Alibaba Group sportrészlege, és az ázsiai ország meghatározó sportcége, az Oceans Sports & Entertainment támogatást nyújt a Match Poker internetes versenypóker formátumnak. 

 

Az International Federation of Poker (IFP) véleménye szerint a speciális szabályok és rendezés miatt a játék ezen formája nem szerencsejáték, hanem „sport", azaz amolyan szellemi sportnak tekintendő. 

 

A Match Poker esetében ugyanis egyéni versenyzők vagy akár több fős csapatok játszanak egymás ellen, úgy hogy a kártyacsomagok minden asztalnál teljesen egyezően vannak bekeverve. A körök végén összevetik, hogy ugyanazokból a leosztásokból ki mennyit tudott kihozni, s a parti végén ezeket a nyereményeket vetik össze és pontszerűsítik. 

 

Az IFP szerint ezen formátumban így sokkal kisebb szerepe van a szerencsének, lényegében kizárólag tudásalapú lesz a játék. Éppen ezért lehet a Match Poker sport, ami nem lényegtelen körülmény az ázsiai régióban, s különösen Kínában. A szerencsejáték ugyanis az állam területén csak Makaóban legális, amely jelenleg a Kínai Népköztársaság különleges igazgatású területe. A sportra viszont az egész ország nyitott. 

 

Ha ez a formátum létjogosultságot nyer, akkor egészen bizonyosan hatalmas lendületet kaphat az internetes póker - persze különösen Ázsiában. Az Alibaba nem is rejti véka alá terveit: reményei szerint 2021-re kétmillió Match Poker játékos lesz csak Kínában. Ha ez így lenne, akkor szakértők szerint biztosan eljön az új „pokerboom". 

 

Az Alibabánál ráadásul nem a levegőbe beszélnek, s a szükséges anyagi háttérrel sem lesz gond, hiszen a vállalat piaci értékét jelenleg csaknem 180 milliárd dollárra teszik. Hogy mennyire nagyok a kereteik azt az IFP elnöke, Patrick Nally érzékeltette a szándék bejelentése után. „Az Oceans és az Alibaba együtt a globális sportmarketing legnagyobb erejének tekinthető."