Affiliate alapok

Affiliate alapismeretek
Mi is az az affiliate?

Az affiliate-program az internetes marketing egyik formája, a website (online kaszinó) birtokosa jutalékot fizet partnereinek, ha a partner oldalán lévő hirdetésre kattintva jut át egy látogató az oldalára és ott fizetős ügyfél lesz belőle.

A leggyakoribb fogalmak:


A COST PER ACQUISITION vagy CPA (Akvizíció alapú) árazás azt jelenti, hogy minden regisztrált játékos után, aki a partner oldaláról érkezik a kaszinó oldalára, az affiliate-partner egy meghatározott összeget kap jutalékként.


A COST PER LEAD vagy CPL (Rávezetés alapú) árazás esetén a partner oldaláról érkezőnek egy bizonyos lépést meg kell tennie ahhoz, hogy az affiliate partner jutalékot kapjon utána. Ez a lépés általában egy nyomtatvány kitöltése, vagy egy szoftver letöltése szokott lenni.


A COST PER CLICK vagy CPC (Kattintás alapú) árazás lényege, hogy az affiliate-partner abban az esetben kap jutalékot, ha az oldalára elhelyezett reklámra kattintva a látogató átjut a céloldalra.


A GROSS PERCENTAGE OF DEPOSITS vagy GROSS (Befizetés bruttó százaléka) az affiliate-partner által beszervezett játékos kaszinóba történő befizetése utáni százalékos jutalék. Nem függ attól, hogy a játékos nyer, vagy veszít. Általában csak az első befizetés után szokták ajánlani, nem az összes befizetés után.


A NET PERCENTAGE OF CASINO/SPORTSBOOK WIN vagy NET, REVENUE SHARE (Bevétel nettó százaléka) árazás a legáltalánosabb jutalékfizetési megoldás. A lényege röviden az, hogy az affiliate-partner a kaszinó vagy sportfogadási oldalra általa beszerzett játékos utáni bevételből részesedik (tehát tulajdonképpen a játékos által vesztett összegből). Azért kedvelt jutalékforma ez, mert folyamatos bevételt generál – ameddig a játékos játszik és veszít (márpedig a statisztikák szerint általában veszít), az affiliate partner jutalékot kap. Ha a játékos nyer, nincs jutalék.


A SINGLE TIER (Egyrétegű) módozat az affiliate programok legalapabb formája. Ebben az esetben az affiliate partner minden játékos után jutalékot kap, aki közvetlenül az ő oldaláról érkezik a kaszinó oldalára. Azonban, ha egy másik oldal webmester kattint a reklámra, majd feliratkozik a kaszinó affiliate programjára, az első affiliate partner nem jut semmilyen extra bevételhez.

Ezzel szemben, a MULTI TIER vagy SUB-AFFILIATE (Többrétegű) formában az ilyen al-affiliate partner által generált bevételből is jutalékot kap az eredeti partner.



Tanácsok:


COOKIE KEZELÉSE
Érdemes kideríteni, hogy hogyan alkalmazza az adott kaszinó vagy sportfogadás oldal a cookie-kat. Néhány oldalnál az a gyakorlat, hogy a potenciális játékos-jelölt számítógépére egy 30 napig érvényes cookie-t helyeznek el. Ez egyrészt jó mert, ha a játékos átkattint az affiliate partner oldaláról a kaszinóra, majd csak pár nap gondolkozás után regisztrál, akkor is megkapja a partner a jutalékot. Ám nem ennyire jó a helyzet, ha a játékosnak már van egy másik affiliate oldalról származó cookie a gépén.
Ezért van az, hogy néhány portál nem csak egy banner-t tesz ki, hanem egy pop-up ablakban egyből megnyitja a kaszinó oldalát is – így érik el, hogy a kaszinó elhelyezze a cookie-t a látogató számítógépén.


RENDSZERES STATISZTIKA
Csak olyan affiliate programokban érdemes részt venni, melyek online statisztikát is nyújtanak, vagy legalább heti/havi e-mail értesítőt garantálnak.


MINIMUMOK
Tanácsos áttanulmányozni a szerződési feltételeket, és átnézni, hogy milyen minimumokat kell teljesíteni a jutalék megszerzéséhez. Gross-típusú programok esetén gyakran van befizetési minimum, egyes kaszinóknál pedig csak egy minimum játékos-szám elérése után kezdik fizetni a jutalékot.


AMIRE MÉG ÉRDEMES ODAFIGYELNI

  • Ha gyanúsnak tűnik az oldal, akkor az valószínűleg az is. Ha a site tele van tele van helyesírási hibával, nem működő linkekkel és űrlapokkal, jobb odébbállni. Mindig ellenőrizzük, hogy ki üzemelteti a kaszinót, ha ez az információ nem fellelhető az oldalon, az mindenképpen gyanús.
  • Érdemes ellenőrizni, hogy a megadott elérhetőségek működnek-e, tegyen fel egyszerű kérdéseket a programmal kapcsolatban, hogy láthassa, mennyi idő alatt reagálnak a megkeresésre.
  • Iratkozzon fel mind az affiliate, mind a játékos hírlevélre, hiszen ez a leggyorsabb módja, hogy értesüljön a bónuszok változásáról.
  • Hasznos lehet valamilyen internetes pénztárca (Neteller, PayPal, stb) szolgáltatásra beregisztrálni, ezek gyakran olcsóbbak és gyorsabbak, mint a banki átutalás. Az internetes pénztárcán összegyűjthető egy nagyobb összeg, és a későbbiekben egyben kiutaltatható a bankszámlára – ily módon jelentős bankköltséget takaríthatunk meg.
  • Minél több affiliate szerződést kötünk, annál több bejelentkezési nevet és jelszót kell megjegyeznünk, ezek tárolására jól jöhet egy erre specializált jelszó-nyilvántartó program. Egyszerű megoldásnak, tűnik, de biztonsági okokból nem tanácsos minden szerződéshez ugyanazt a felhasználói név-jelszó párost megadni!