A vb ellenére is rossz évet zárt az olasz szerencsejáték piac

2015-04-17
Az egyik legnagyobb európai szerencsejáték piac a labdarúgó világbajnokság, és az új sportfogadási opciók bevezetése ellenére is meglehetősen szerény teljesítményt nyújtott a 2014-es pénzügyi évben.

 

A Milan Polytechnic által kiadott új tanulmány szerint a szabályozott olasz online szerencsejáték piac 2014-ben 728 millió euró bevételt könyvelhetett el, ami csupán 0,4 százalékos emelkedés az előző évihez képest. Az államkassza valamivel jobban járt, hiszen a 2013-asnál 1 százalékkal több, 167 millió euró adót köszönhetett a szektornak. A mobil szerencsejáték a teljes bevétel 14 százalékát generálta, ami kétszerese az előző évinek.

 

A sportfogadás 11 százalékos növekedéssel, 214 millió eurónyi bevételt ért el, nagyrészt a FIFA világbajnokságnak, a fogadási tőzsde és az egyéb új sportfogadási opciók bevezetésének köszönhetően. Az élő fogadás korlátozásának 2014 utolsó negyedévében történt feloldása közel 23 millió euróval toldotta meg a tavalyi évi bevételeket.

 

Az online nyerőgépek bevétele 27%-kal 147 millió euróra nőttek, az asztali kaszinójátékoké azonban 10%-kal 110 millió euróra csökkent.

Az online póker 20 százalékkal kevesebb bevételt, 178 millió eurót termelt, és ezzel immár harmadik éve tart a szektor lejtmenete. A készpénzes játékok 21 százalékkal (108 millió euró), a bajnokságok 18 százalékkal (70 millió euró) estek vissza. 

A bingó 27,1, a virtuális fogadás 10, a lóversenyfogadás 9,9, az ügyességi játékok 9,3, az online lottójátékok pedig 5,5 millió eurós bevételt könyvelhettek el.

 

Az olasz szerencsejáték piac nyolc új szolgáltatót üdvözölhetett 2014-ben, melyek közül a Bet365 debütálása sikerült a legjobban. A Bet365 máris  az ország aközött a 10 legjobban teljesítő szolgáltatója között szerepel, melyek együttesen a 2014-es évi teljes bevétel 75 százalékát tudhatják magukénak.

 

Az átlagos olasz online szerencsejátékos egyébként 25 és 44 év közötti férfi. Az aktív játékosok havonkénti száma 4,4 százalékkal, 640 ezerre csökkent. Az olyan aktív játékosok számra, akik csupán egyfajta játékot játszanak 57 százalék, ami kevesebb, mint 2013-ban (68%).

 

A sokat költők kis közösségének köszönhetően az egy online játékos által költött átlagos összeg 4,1 százalékkal, 94 euróra nőtt. Ehhez azonban hozzá kell tenni, hogy az online játékosok közel kétharmada kevesebb mint 50 eurót, 52 százaléka pedig maximum 25 eurót költ csak.