A foci vébé döntője legyőzte a Super Bowl-t a Facebookon

2014-07-15
A vasárnapi vébé döntő volt a legizgalmasabb sportesemény a Facebook történelmében.

 

Világszerte 88 millió ember beszélt a Facebookon az argentin-német focimeccs különböző pillanatairól. Összesen 280 millió különböző interakció történt a Facebookon bejegyzések, hozzászólások és lájkok formájában a brazil világbajnokság utolsó meccsével kapcsolatban.

A 2013-as Super Bowl így a második helyre csúszott, hiszen ott “csak” 245 millió interakció történt.

A legtöbbet a Facebookon Mario Götze-t és Lionel Messit emlegették.

A döntőt a Facebookon az USÁ-ból követte a legnagyobb érdeklődés, a legtöbb reakciót az utolsó sípszó váltotta ki, amikor a Németország a negyedik alkalommal lett világbajnok.

 

„A sportesemények rajongói mindig is szerették megosztani egymással az élményt. Napjainkra a közös meccsnézések fontos kiegészítője lett az is, hogy a tévé előtt vagy a szórakozó helyen mellettünk ülő barátainkon kívül Facebookos ismerőseinknek is elmondjuk a véleményünket.” -mondta el Lévai Richárd közösségi média specialista.

„A média fogyasztási szokásaink abban is változtak, hogy közvetítések alatt azonnal rákeresünk a Google-ben arra, ha valami érdekel minket egy játékossal vagy egy csapattal kapcsolatban.”

 

 

A teljes vébé alatt természetesen a különböző csapatok támogatása is folyamatosan változott.

A kieső csapatok rajongói, más-más továbbjutókhoz csapódtak attól függően, hogy inkább fontosabbnak érezték a saját kontinensük másik országának győzelmét, vagy éppen ellenkezőleg: a nagy rivális ellen szurkoltak tovább.

 

Például Dél-Amerikában a két legnagyobb ellenfél Argentína és Brazília.

A bazil szurkolók nagy része az Argentin csapat ellenfelének szurkolt az elődöntők során.

Európában hasonló a helyzet, ott az olasz–német ellentét volt a meghatározó.

Például a németországi Facebookozók jelentős része inkább Urugaynak szurkolt, amikor Olaszországgal játszott.

 

A Facebook adatelemző csoportjának adatai szerint a döntőben a Facebookozók 55%-a Németországot támogatta, 45%-uk pedig Argentinát.

Talán nem meglepő, hogy a holland Facebookozók európai szomszédjuknak drukkoltak inkább (81%-os arányban), mint az argentin csapatnak, akitől kikaptak.

Érdekesebb viszont az, hogy a brazilok nagy része a döntőre azt a német csapatot támogatta, akitől 7-1-es vereséget szenvedtek.

 

A magyar Facebookozók körében az érdeklődés a foci vébé iránt jelentősen nőtt.

Míg az első meccs előtt mindössze 100-150 ezer 8 év fölötti hazai Facebook felhasználót érdekelt valamilyen szinten a világbajnokság, a döntő környékére 250-300 ezerre nőtt ez a szám.

A magyar focirajongók is inkább a németekre voltak kíváncsiak a Facebookon.

Nagyjából 90 000 ember érdeklődött a német nemzeti válogatott iránt a Facebook szerint, míg az Argentin csapat mindössze 70 000 Facebookozót érdekelt.

 

A Google-ben a világbajnoksággal kapcsolatos témában 2.1 milliárd keresés történt.

A döntő kapcsán a német csapattal kapcsolatos témákban több keresés történt, hiszen a kereséseknek mindössze 33%-a foglalkozott az argentinokkal.

A döntő során olyan témákra kerestek az emberek, mint például Messi hányt-e a döntőben, Beckham támogatja-e az argentinokat, vagy ki volt a bíró a meccsen.

 
Címkék: labdarúgás,