
Az ír Paddy Power fogadóiroda az idei év első felében megőrizte vezető szerepét a mobilos szerencsejáték piacon.
A mobil csatornából származó bevételeit a vállalat 100 százalékkal, 104 millió euróra növelte, és így immáron nettó online bevételeinek 43 százalékát köszönheti az okostelefonos és tabletes játékosainak. “Ez több, mint duplája annál, mint amit a versenytársaink elértek.” – árulta el a cég vezérigazgatója, Patrick Kennedy. A vállalat nettó bevétele 22 százalékkal, 380 millió euróra, működési profitja 11 százalékkal, 75,4 millió euróra nőtt 2013 első félévében.
Az online csatorna (ahonnan az ír bukméker profitjának 76 százaléka, 57,5 millió euró származott a június végéig tartó félévben) bevétele 29 százalékkal (243 millió euróra), működési profitja pedig 19 százalékkal nőtt – amihez jelentősen hozzájárult az Australian Sportsbet és az IASBet brandek csillagközi teljesítménye. „Úgy gondolom, az elmúlt négy évben nagyszerű pozíciót sikerült kialakítanunk Ausztráliában, ahol az aktív felhasználók, a bevétel és a profit áltagos éves növekedése 30 százalék körüli.” – lelkendezett a Paddy Power főnöke.
Összességében a cég 23 százalékkal, 1,4 millió főre tudta növelni aktív online játékosainak számát.
Az online sportfogadás bevétele 32%-kal, 181,9 millió euróra, az egyéb online szerencsejáték 19%-kal, 61,4 millió euróra nőtt.
A vállalat mobil bevétele majdnem megduplázódott (104 millió euró), és így jelenleg már a Paddy online bevételeinek 43 százalékát jelenti. A mobil forgalom 50 százalékkal, 535 millió euróra nőtt, a sportfogadás 51 százaléka erről a csatornából származik. A Paddy sportfogadóinak közel kétharmada (64%) fogadott júniusban valamilyen mobil eszközről, míg a kaszinójátékosok csak 36 százaléka mondhatja el ezt magáról. Kennedy úgy jósolja, hogy a következő hat évben a mobil jelenti majd az iparág növekedésének 90 százalékát.
Ugyan a nagy számok a digitális szektorban találhatóak, a Paddy brit földi forgalma is 20 százalékkal nőt (302 millió euróra), mely bevételben 23 százalékos (61,6 millió euróra), profitban pedig 4 százalékos (7,8 millió euróra) emelkedést jelentett a nyerőgépeket terhelő új adó ellenére.
A fogadóirodákban történő sportfogadás bevétele 33 százalékkal, 32,5 millió euróra, a terminálokon történő fogadásé pedig 14 százalékkal, 29,1 millió euróra nőt. A Paddy 19 új irodát nyitott az Egyesült Királyságban az első félévben, így már összesen 228 helyen várják a játékosokat. A jelenlegi terv szerint évente 40 újabb egységet kívánnak itt nyitni.
Az írországi forgalom (ahol a Paddy 7 új irodát nyitott az idei első 6 hónapban) 4 százalékkal, 493 millió euróra emelkedettt, ez 2 százaléknyi bevételnövekedést jelentett (58 millió euróra), azonban a kedvezőtlen sporteredmények (különösen a Cheltenham lóversenyfesztivál meglepetései) 17 százalékos profitcsökkenést eredményeztek (7,6 millió euróra).
A hazai jó eredményeket beárnyékolja az Olaszországban elszenvedett 9,6 millió eurós veszteség - ha az olasz piacot nem vettük volna számításba, az online működési profit nem 19, hanem 28 százalékkal nőtt volna - és azok a komor elemzői előrejelzések, melyek az Egyesült Királyságban 2014. decemberében bevezetendő fogyasztás helye szerint adózás hatásait mutatják be. Az új adórendszer - a tervezett 15 százalékos adókulccsal számolva - 2013 első félévében 20 millió eurójába került volna az ír szolgáltatónak.
Kína a drasztikus visszaesés ellenére optimista a makaói szerencsejáték ipart illetően
Magyarország - Bulgária: Most már tétre megy
Szlovákia - Bosznia-Hercegovina


