A Google is beszáll a sportfogadási bizniszbe?

2015-08-17
A keresőóriás nemrégiben bevezetett új funkciójával sportfogadási oddsszokat kereshetünk könnyedén – igaz egyelőre csak angol nyelven. Ez a húzás akár az egész sportfogadási piacot átrendezheti…

 

A Google kereső tetemes felhasználói táborának mostantól elég csak az „odds” keresőszót használni annak a csapatnak, játékosnak vagy sporteseménynek a megnevezése után, melyre éppen fogadni szeretne, és a találati lapon máris láthatja, a fogadási irodák aktuális nyereményszorzóit.

 

Nem egyértelmű, hogy a változás azt jelenti, hogy a vállalat is beszáll a sportfogadási üzletbe, vagy szimplán csak egy újabb „ártatlan” funkcióról van szó. Azt sem tudni, hogy mások lesznek-e a találati eredmények azokban az országokban, melyek tiltják a sportfogást. Egy biztos, a nem hardcore játékosok számára hamarosan a google lesz az elsőszámú hírforrás ezen a területen is. 

 

 

Pillanatnyilag az egyetlen oldal, mely szerepel ebben a találati listában, az a VegasInsider, és ez igen komoly előnyt jelenthet ennek a portálnak.  A későbbiek folyamán a találati oldalnak ez a kiemelt listája minden bizonnyal elsőszámú célpontja lesz a különböző fogadási oldalak SEO szakemberei számára, akik eddig is vérre menő harcot vívtak a találati oldal legjobb pozícióiért. 

 

 

Nem a Google az első kereső, mely kiemelten kezeli a sportfogadás kategóriát. A Microsoft Bing már korábban bevezette a „Bing Predicts” elnevezésű funkciót, mely először csak időjárás előrejelzést kínált, később azonban bizonyos események nyerteseinek vagy veszteseinek viszonylag megbízható előrejelzésével szerzett magának hírnevet. A Bing Prediscts először az American Idol énekes tehetségkutató műsor nyertesét kísérelte megjósolni (mint később kiderült, sikeresen), majd különböző politikai választásokét, legutóbb pedig már sporteseményekét is. 

 

Úgy tűnik azonban, hogy a Bing módszere egészen más, mint amit a Google most alkalmaz. Míg a Google egy külső forrás adatait linkeli be, a Bing az internetről származó különböző jeleket, információkat analizálva próbál rájönni, hogy a közönség mit gondol egy-egy játékról, mérkőzésről vagy eseményről. Lényegében tehát az eseménnyel kapcsolatos háttérzajból próbál valamilyen következtetést levonni.

 

A sporteseményekkel kapcsolatban egy kicsit más a helyzet, a Bing ebben az esetben a játékos vagy csapat előéletét, az öltözői híreket, a sérülésekről szóló információkat, valamint a játék helyszínével és az időjárással kapcsolatos híreket elemzi. Ezzel a módszerrel több nagy sikert is elért az utóbbi időben, többek közt helyesen tippelte meg a 2014-es brazil labdarúgó vb, a 2015-ös kanadai női foci vb, valamint a tavalyi Super Bowl bajnokát is.

 

Jelenleg a Bing és a Google ezen funkciói is csak bizonyos területeken működnek. A Google képernyőképei például a keresőmotor angol verziójából származnak.

 
Címkék: sportfogadás,