1 billió dolláros lesz az online szerencsejáték piac 2021-re

2016-10-04
A Juniper Research legújabb tanulmánya szerint 2021-re az online szerencsejáték ipar közel 1.000.000.000.000 (egy billió) dollár forgalmat fog bonyolítani, ami 42 százalékos növekedést jelent az idei évre várható 550 milliárd dollárhoz képest.

 

A tanulmány szerint a növekedés motorja a mobil technológia lesz, mellyel az ügyfeleket egyre inkább el lehet érni az élő streamek és média segítségével. A cég elemzői szerint „a tétek volumene 2021-re elérheti el először az 1 billió dollárt.”

 

“A szolgáltatók célja a felhasználók elkötelezése, melyet olyan szolgáltatásokkal érhetnek el, mint a hír- és médiaszolgáltatás a játékosok kedvenc csapatairól, valamint személyre szabott ajánlatok az előző fogadások alapján.”

 

A virtuális valóság alkalmazása is tovább növeli a felhasználók elköteleződését, különösen az online kaszinó vertikálban – állítja Lauren Foye, a tanulmány szerzője. A szakértők megosztottak a high-end virtuális realitás térnyerésének sebességét illetően, mely lehetővé teszi majd a játékosok számára, hogy felfedezzék a virtuális kaszinó tereit, miközben valódi pénzes kaszinójátékokkal játszanak.

 

A valódi pénzes virtuális valóság kaszinózás már ma is elérhető: tavaly év végén a Slots Millions online kaszinó lett az első olyan szolgáltató, mely valódi pénzes VR élményt nyújt játékosai számára. Ezt ma már bárki kipróbálhatja headset nélkül is, egy 3D-s böngészővel.

 

Az igazság azonban az, hogy a VR még mindig csak gyerekcipőben jár. Míg egy headset nagyjából 300 dollárért kapható, a megfelelő élmény közvetítésére alkalmas high-spec számítógépért legalább 1.200 dollárt kell jelenleg kicsengetni, ami egy kissé túl sok ahhoz, hogy komolyan érvényesülhessen a piacon.

 

2021-re azonban, ki tudja? Foye valószínűleg jól látja, hogy a VR kaszinók első játékosai nagy vásárlóerővel fognak rendelkezni. „A VR kezdetben az elit játékosokat fogja vonzani, akik jelentős összegeket fognak elkölteni a kaszinó stílusú VR szerencsejáték termékekre.” – állítja.

 

Míg a tanulmány szerint a csúcs-VR valószínűleg egy idő után eléri a tömegpiacot, ugyanez nem mondható el a bitcoinról és más digitális fizetőeszközökről. „Ugyan több nagy sportfogadási szolgáltató, köztük a William Hill és a 888 is már elfogadja a bitcoint, a Juniper szerint ezeket a fizetőeszközöket nem valószínű, hogy tömegek fogják használni, még a szerencsejáték piacon sem.”

 

Ennek oka az, hogy relatíve bonyolult technológiát alkalmaz, egyre több országban szabályozzák, és teszik a pénzmosás elleni direktívák tárgyává, melyek azonban nem kompatibilisek a digitális valutákkal.